Gå til innhold

Hvordan Slette Linux?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei!
Jeg har En C disk på 120 GB som er delt opp i C og E. Også har jeg en D sik på 4 gb som jeg instalerte Linux på.. PÅ C disken ligger Windows Xp om på E diksne ligger spill osv...

Når jeg tar på pcen så kan jeg velge hvilket operativ system jeg vil, Window eller Linux... Men nå vil jeg ha vekk Linux fra D disken min.. Jeg prøvde å Gå inn på dos å skrive : format D:, mn d funka ikke!! For D disken er gjømt vekk!! Windows finner ikke igjen D disken nå.. Kan kun bruke D disken når jeg er inne på linux..!

Hvordan finner jeg frem D disken og hvordan klarer jeg å formatere den nå??

Noen så kan hjelpe?

På forhånd takk
Stian Askeland
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er enkelt og greit fordi C: , D: osv. er stasjonsbetegnelsen i MS-Dos og Windows. Linux bruker HDA1, HDA2, HDB1 osv...

Det du må gjøre er å slette linux partisjonene i f.eks. fdisk.

For så å opprette en ny partisjon som du kan formatere med format.com

Skrevet
Hvorfor poster du spørsmål om Windows her?

Hvis det var ment til meg, så forstår jeg ikke problemet.

why_not, nevner jo C disken og D disken flere ganger. De betegnelsene brukes jo som kjent ikke i Linux, derfor er det vel greit å forklare hvorfor han ikke får det til?! :roll:

Skrevet
Hvorfor poster du spørsmål om Windows her?

Hvis det var ment til meg, så forstår jeg ikke problemet.

why_not, nevner jo C disken og D disken flere ganger. De betegnelsene brukes jo som kjent ikke i Linux, derfor er det vel greit å forklare hvorfor han ikke får det til?! :roll:

Den var ment til why_not. Spørsmålet var hvordan man formatterer en partisjon i Windows.

Skrevet

jeg hater å dra tråder offtopic, men kan vi ikke i fremtiden bare ignorere slike tråder? bedre å ignorere en gang for alle enn av man skal syte om det i hver eneste tråd.

Skrevet
Hei!

Jeg har En C disk på 120 GB som er delt opp i C og E. Også har jeg en D sik på 4 gb som jeg instalerte Linux på.. PÅ C disken ligger Windows Xp om på E diksne ligger spill osv...

Når jeg tar på pcen så kan jeg velge hvilket operativ system jeg vil, Window eller Linux... Men nå vil jeg ha vekk Linux fra D disken min.. Jeg prøvde å Gå inn på dos å skrive : format D:, mn d funka ikke!! For D disken er gjømt vekk!! Windows finner ikke igjen D disken nå.. Kan kun bruke D disken når jeg er inne på linux..!

Hvordan finner jeg frem D disken og hvordan klarer jeg å formatere den nå??

Noen så kan hjelpe?

På forhånd takk

Stian Askeland

"d:" skal du finne i diskbehandlingen i datamaskinbehandlingen. høyreklikk på min datamaskin og behandle/manage. der får du fjernet linuxpartisjonen. Bootloaderen vil vel fremdeles være Linux sin da, så om du vil ha tilbake den triste loaderen til windows så er vel letteste måte å boote på XP plata, starte reprasjons konsollet og kjøre en fixboot

lykke til. :thumbup:

enda en mindre linux bruker!! :thumbs:;);) nei.. skal slutte å erte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...