Gå til innhold

Hengekøyetur på MC - Østlandet


Anbefalte innlegg

Heisann! 

Lurte på om noen hadde noe bra forslag til destinasjoner for en hengekøyetur ikke så altfor langt unna Oslo (2-3 timer) 

Hadde vært moro med utsikt/vann, og veldig gjerne mulighet for å sette MC litt til sides for hovedveien ikke så altfor langt unna

Alle forslag mottas med takk, er selv tilflytter til byen så er ikke særlig godt kjent på Østlandet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermbilde.thumb.JPG.c257f853b7cd95259841623ca5cd531d.JPG

Dette er en fin-fin tur. Der det er stjerne, er plasser jeg selv har overnattet i telt.

Hvis jeg var deg, hadde jeg først kjørt til Lyssjøen - der finner du 460 km med privat skogsvei... og mange perler der du kan finne et helt vann for deg selv. http://lovenskiold.no/veiene-i-marka. Dette ligger ca 1 time å kjøre fra Oslo.

Du må betale en døgnsats for å kjøre på disse veiene. Du finner skilt med informasjon om hvordan. Jeg tror ikke det kostet så mye. Der finner du garantert noen flotte trær rett ved et vann for hengekøyebruk, 50 meter fra mcen... helt privat. 

Ellers er det mye kultur og historie rundt Mjøsa. Du trenger i grunn ikke planlegge så mye. Ta noen stikkveier av og til langs de små tettstedene. Kanskje kunne målet vært enda lengre enn det kartet mitt tilsier. Hva med Rondane Nasjonalpark? Eller kun fire timer fra Oslo... Dovrefjell der du kan se på Moskus.

Jeg vet ikke hvor erfaren du er. Men når det gjelder turer som det.... er det bare å hive seg på sykkelen og kjøre i vei uten særlig mål og mening. Det er lekende lett å finne plasser å sove. Jeg går bare på Google Maps, finner en grønn flekk i nærheten av der jeg er... så trasker jeg i vei. Det trenger ikke være mer enn 1-2 km fra en storby. Et eksempel på det er: 

image.png.99e63ec39ab5786fe2c56eb091359d75.png

 

Jeg kom langs E6 til fots. Var trøtt og ville sove. Pekte meg ut den grønne flekken der stjerna ligger. Så fant jeg helt random en tursti på 1,6 km opp til toppen. Så da tenkte jeg "jaja, jeg får vel gå opp..." FANTASTISK plass, og med utsikt rett ned til Mjøsa. Dagen etter brukte jeg vel 15-20 minutter på å gå ned til Spar der jeg kjøpte meg en enkel frokost. Legg merke til campingplassen nede til venstre på bilde.... Bare for gøy spurte jeg hva det ville koste å sette opp teltet der. Hele 280 kr,- for en natt... for TELT. Latterlig. 😜 

Gud tur. :)

EDIT: Dersom du kjører på de private skogsveien jeg snakket om. Husk at det er mye elg i området, sammen med andre ville dyr. Så ikke råkjør. Kjør veldig pent og rolig. 

EDIT2: Nå ble jeg usikker på om det er lov med MC på disse veiene. Du får sjekke opp i det selv..... jeg tar kvelden. ;)

Endret av Kris85
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...