Roald Ramsdal Skrevet 25. mai 2021 Skrevet 25. mai 2021 Staten gir seg ikke, kjører videre med milliardsøksmålet mot DNV [Ekstra]
Hallvard The Horrible Skrevet 26. mai 2021 Skrevet 26. mai 2021 Hva er det som er så spesielt med bruk av hule propellakslinger i dette tilfellet? Det er jo helt nødvendig for styring av propellstigning. 1
Gjest I1RRS7FlJH Skrevet 26. mai 2021 Skrevet 26. mai 2021 Roald Ramsdal skrev (På 25.5.2021 den 5.05): Staten gir seg ikke, kjører videre med milliardsøksmålet mot DNV [Ekstra]
Archimedes Skrevet 26. mai 2021 Skrevet 26. mai 2021 Ja, det er det, men i dette tilfellet skapte slissen for utstyret som gir tilbakemelding om bladenes stilling et innløp i den hule akslingen i aktre generatorrom. Forsåvidt normalt, men så var det av en eller annen grunn et utløp uten stengeanordning i gearrommet. Ifølge Havarikommisjonens analyser i delrapport 2, ville fartøyet ha kantret selv uten fyllingen gjennom akslingen, fordi viktige vanntette dører ikke ble stengt av mannskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå