Gå til innhold

asd asdasd a sd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte noen Sennheiser HD 580 prcision på loppemarked (100,-), og jeg synes at det er veldig bra lyd i dem.

 

Jeg kan ikke noe om hodetelefoner, er de bra?

Hehe, sennheiser hd580 for 100 kr, du har vært heldig der, gjort ett skikkelig kupp slik jeg ser det, hd580 er skikkelig bra høretelefoner, det er det veldig mange som mener ihvertfall, såklart er det litt smak og behag, men du skal lete lenge etter folk som ikke mener lyden i hd580 er verdt adskillig mer enn hundre spenn tror jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fyfaen! grell du er :D

 

tipper det er det beste kjøpet du noen gang har gjørt\kommer til å gjøre med tanke på at ledningen kan byttes ut osv

dissa er sykt bra og banker dritten ut av alt annet jeg har hatt på hodet

 

:dribble:

 

Jeg som trodde 1400 spenn var et røverkjøp.. jaja nå fikk jeg jo mine helt nye :)

Lenke til kommentar

Siden det å nevne sine egne hodetelefoner har blitt en trend her, slenger jeg meg på.

 

Bruker Koss A-250 (de største Koss hadde da jeg kjøpte for et år siden) hjemme, og Porta Pro ute.

 

Lurte faktisk på å kjøpe Sennheiser 580/590 den gangen (var på tilbud på Lydrommet.no til ca 900,- men fant ut at jeg kjente en som skaffet billige Koss. Så da ble det Koss på meg. A-250 gir utrolig god lyd.

Lenke til kommentar
Ville heller betalt noen kroner mere og kjøpt meg et par sennheiser hd590 (kan glatt kjøres ut av et lydkort) eller et par med hd280

 

http://www.gotfrag.com/?node=feature&id=439&x

HD580 skal jo være bedre (og dyrere) enn 590.

Noen som vet en plass du kan kjøpe disse tre toppmodellene til S ?

(Den billigeste, International)

Ja men du bør helst ha en hodetelefon forsterker til hd580\hd600 pga av de høye impendansen ( 300 ohm )

 

funker fett på soundstorm lydkortet mitt som virkelig har overasket meg med tanke på lydkvalitet :w00t:

 

Dessuten er det overkill med hd580 til pc bruk med tanke på at de krever så mye strøm og er såpass dyre

Lenke til kommentar

Jeg har selv et par HD2270, som kostet 2500kr den gangen jeg kjøpte dem. De har god og dynamisk lyd, men de kommer ikke helt opp imot de Stax hodetelefonene jeg har :)

 

Elektrostat hodetelefoner. Koster mange (maaaange) lapper, krever egen forsterker (ja, en skikkelig en til stueanlegg) i tillegg til spenningsforsterker, blir litt dyrt :p

Lyden er helt overlegen alt annet jeg har vært borti, men de har i utgangspunktet noe svak bass, men det står hvordan man skal stille inn equalizeren på forsterkeren for å få optimal utnyttelse av alle typer musikk i manualen.

 

De gir deg på en måte følelsen av å ha et high-end musikkanlegg 2 cm fra ørene - noe som ikke kan beskrives som noe annet enn ganske rått.

 

Jaja, det er gøy å være audiofil...

 

PS: Jeg fikk de Stax hodetelefonene VELDIG billig med spenningsforsterker. Stefaren til en god kamerat skulle selge dem, han brukte dem ikke lenger. Tror nok jeg gjorde et nesten enda bedre kjøp enn trådstarteren her :D

 

EDIT: Ikke f*** om jeg hadde betalt det de opprinnelig koster...

Endret av Dirty Water
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...