Gå til innhold

Alt henger seg opp.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Og ikke minst last ned siste og utgave til biosen din, for all del: du må være sikker på at det er den riktige! ellers går det hk rett i søpla!

Hvordan vet jeg hva som er rett... hva er det jeg egentlig leter etter?

Hvordan nullstiller man bios?

Du må gå inn på produsentens hjemmeside, (avhenger av hvilket HK du har), deretter må du lete deg fram til "downloads" og så "Bios" Så må du finne det HK du har, da får du en liste over nye drivere, bios, ol. Du se etter den siste utgaven.. last den ned, pakk den ut, og åpne en "ReadMe.txt" fil der det står hvordan du skal gjøre det.

For all del: Sørg for at du har riktig bios som du har lastet ned. Er du usikker på dette området anbefaler jeg deg å spør noen andre som har peilig på dette

NB: Det jeg har skrevet kan avike med produsentens side og det ikke sikkert at alt stemer slik jeg har skrevet det.

For å nullstille bios går man inn i biosen og trykker på "load Default". Da gjennoppretter biosen standard innstillingene.

For å resette CMOS må du se i manualen som fulgte med ditt HK og se hvordan det skal gjøres der.. (normalt er det 2 pinner man skal kortslutte)

Endret av Jan E.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...