Gå til innhold

Alt henger seg opp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med at jeg spiller et spill, så plutselig stopper alt opp og jeg må restarte maskinen.

Jeg har rett og slett ikke litt peiling på hvorfor... men jeg tror det kan være kjermkortet (jeg har Radeon 8500)...

Noen som vet hva som kan være årsaken ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke et uvanlig problem med Ati kort.Mange poster med det.

Skriv litt mere om din hardware,hendelseforløpet,er det et nytt kort,har du gjort noen forandringer med Pcen din?

Skrevet
Jeg har problemer med at jeg spiller et spill, så plutselig stopper alt opp og jeg må restarte maskinen.

Jeg har rett og slett ikke litt peiling på hvorfor... men jeg tror det kan være kjermkortet (jeg har Radeon 8500)...

Noen som vet hva som kan være årsaken ?

Jeg har også de samme problemene! når jeg spiller spill så stopper spillet og pc fryser også..... det hakker også i lave oppløsninger på BA desert combat på 800x600x32 high detail, og noen andre spill. kan du nevne hvilke spill pc fryser på....? Dette problemet begynte etter at jeg kjøpte Gainward GF FX 5700 Ultra.. har sendt mail til komplett.no og de sier at jeg skal sende inn kortet slik at de kan teste det..... Hvis jeg får byttet det vil jeg heller ha MSI (samme type),(noen som har hatt problemer med det?) I 3Dmark 2001SE går testen ok, på høye oppløsninger og lave, bare minimalt med litt hakking....... Det er spillene som er problemet!

Har (ytelsen), men får den ikke fram i spill!!! :dontgetit::wallbash::wallbash:

Skrevet

Jeg har sett mye på hedelsesloggen... men der står det ikke noe som hjelper meg... bare de vanlige programmene og at de starter.

Det som skjer er at bildet fryser og at samme lyd hakker , til jeg restarter.

Dette skjedde når jeg spillte NWN, men så sluttet det...(ikke spør meg hvorfor :no: ) men nå skjer det når jeg spiller warcraft 3...

Spillet lagger heller ikke(spiller på nett), så jeg har ikke tatt ned oppløsningen... kan dette være løsningen?

Skrevet

jeg hadde det problemet forbløffende mye på windows2k og xp uten servicepacks.. men det forsvant helt etter jeg instalerte en service pack, men det har du kansje gjort ? :dontgetit:

Skrevet
jeg hadde det problemet forbløffende mye på windows2k og xp uten servicepacks.. men det forsvant helt etter jeg instalerte en service pack, men det har du kansje gjort ? :dontgetit:

hmm, foreslår du at jeg burde da laste nd service pack1 til xp, vil problemet rette seg da? prøver uansett...

Skrevet

Nope, ingen nytte... directx 9, installere skjermdriverne på nytt, service pack... nope... ingenting ser til å nytte...

Jeg forstår rett og slett ikke hva som er problemet...

Kan det være at det er noe hardware problemer?

Eller bør jeg ta ned oppløsningen?

Skrevet

Du kan jo prøve å formatere disken og legge inn nyeste drivere + directx og se om det skjer det samme da. Mye som kan rette seg opp ved en formatering.

Skrevet

så lenge ingenting er fysisk skadet eller fucket i bios eller noe så burde jo en formatering fikse det ja.. og en biosreset vist det er noe der som er kødd (som jeg tviler 99% på at det er)

poenget er at formatering funker på nesten alle problemer ;)

• 2 uker senere...
Skrevet
så lenge ingenting er fysisk skadet eller fucket i bios eller noe så burde jo en formatering fikse det ja.. og en biosreset vist det er noe der som er kødd (som jeg tviler 99% på at det er)

poenget er at formatering funker på nesten alle problemer ;)

Kan ikke akkurat si at formatering er problemert, derimot driverne! Oppdaterte driverne og alt gikk mye bedre.... nå er det resten av pc som henger etter tror jeg, har tenkt til å klokke min AMD XP 2000+. Men jeg anbefaler driver oppdateringer og Service XP pack1. Håper det kommer nye drivere igjen som retter restene av feilen

Skrevet
Om noe er fucket i biosen... hva kan jeg gjøre med det...??

først og fremst kan du skaffe deg de siste driverne, og har du fremdeles problemer så kan du prøve å nullstill biosen, og resette CMOS. Og ikke minst last ned siste og utgave til biosen din, for all del: du må være sikker på at det er den riktige! ellers går det hk rett i søpla!

Skrevet
Og ikke minst last ned siste og utgave til biosen din, for all del: du må være sikker på at det er den riktige! ellers går det hk rett i søpla!

Hvordan vet jeg hva som er rett... hva er det jeg egentlig leter etter?

Hvordan nullstiller man bios?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...