Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tips/anbefalinger rundt varmepumpe/AC?


Anbefalte innlegg

Hei. 

Er på utkikk etter varmepumpe/AC i mitt nye hus. Ønsker en så god all-round løsning som mulig. Jeg klarer ikke varme så jeg vil ha god kjøling om sommeren. Fruen hater kulde og trenger god varming om vinteren. Ellers gjerne så strømbesparende som mulig, og så billig som mulig uten at det blir helt søppel. Har sett både til 12k og 25k liksom, og trenger ikke det mest fancy opplegget. Ønsker noe som bare funker, ikke koster en formue på strømregningen og som gjerne ikke bråker så mye. 

Huset har én etasje (utenom hems og kaldtloft over) og er kun 60 kvadrat. Stuen innerst i huset og soverommet ytterst. Mest logisk plassering mtp. den viften utendørs, vil være i hjørnet på stuen. Men vil en varmepumpe kunne effektivt sirkulere luften rundt i hele huset da? Eller blir det klamt og fælt på soverommet og kjølig i stuen?

Er det slik at de fleste varmepumper på markedet også fungerer som A/C eller må man være påpasselig med dette? 

Noen erfaringer eller innspill om hvilke(n) som er best til mitt bruk? Tenkte nok å skaffe noen befaringer men greit å ha en retning å gå mot. 

Andre tips eller innvendinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...