Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken leverandør er BEST?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også NextGenTel.

 

Rask levering, aldri noe tull med linja, kundeservice har faktisk blitt ganske bra, sjelden man trenger å ringe dit.

 

Har også hatt Telenor (før de begynte med kvoter) og Bluecom.

 

Ingenting vondt å si om noen av de, eller det med kvoter er ganske tragisk da, men utenom det er alle helt ok.

Lenke til kommentar
Hva er dette tullet med 1 GB kvote? Det er jo bare det aller billigste tilbudet deres! Hvis man går 50 kr opp i pris så får man 10 GB kvote. 100 kr opp gir 1024/256 med 30 GB kvote. Kan ikke bare folk holde kjeft, og slutte å bruke 1 GB kvote som et argument?

Det er et latterlig overpriset produkt, 1GB er ingenting og ta en slik blodpris for et så dårligt produkt fortjener all den pepperen det kan få, de du lister opp er ikke stort bedre.

Jo det er bedre, har selv hatt telenor sitt adsl abb 1024/256 30GB, som var meget bra på linjen og prisen.

Derfor mangen syter på telenor her inne er kun GB bremsen og opploaden.

Ville ha NGT, men kunne ikke få dem. Så valget ble da bluecom 2048/256, men eg venter fremdeles på lyse 2048/2048 :yes:

Lenke til kommentar
Sitter på en 704/128-linje fra Telenor, og jeg er storfornøyd!

 

1. Telenor gir meg mer enn de lover. Topphastigheten på linja mi er 725 kb/s.

 

2. Linja er utrolig stabil. Ligger konstant mellom 723 og 725 kb/s.

Men så har jo Telenor en sånn kjempefin 1 gb kvote som sikkert alle er kjempe glad i :thumbup:

 

Hilsen STORFORNØYD NGT KUNDE

Hva er dette tullet med 1 GB kvote? Det er jo bare det aller billigste tilbudet deres! Hvis man går 50 kr opp i pris så får man 10 GB kvote. 100 kr opp gir 1024/256 med 30 GB kvote. Kan ikke bare folk holde kjeft, og slutte å bruke 1 GB kvote som et argument?

Er 1Gb mye for en geek?

Nei.

Er 30Gb mye for en geek?

Nei.

Er ubegrenset gb mye for en geek?

Ja.

 

Men har selv 10Gb grensen fra Telenor og den holder i cirka 15 dager.

Dumme er at jeg ikke kan laste ned så mange filmer osv..

Skal bytte til Ngt snart... :)

Lenke til kommentar

Catch- Ingen over ingen ved siden!!!!! :thumbs:

 

 

De garanterer oppetid, tilgjengelig båndbredde, max jitter, max delay og max pakketap. (har bedriftslinje, vet ikke om samme garantiene gjelder for privat linjer)

 

Koster mere, men som med alt annet, man får hva man betaler for! :cool:

 

Mercedes koster mer enn Hyundai!!

Lenke til kommentar
Hva er dette tullet med 1 GB kvote? Det er jo bare det aller billigste tilbudet deres! Hvis man går 50 kr opp i pris så får man 10 GB kvote. 100 kr opp gir 1024/256 med 30 GB kvote. Kan ikke bare folk holde kjeft, og slutte å bruke 1 GB kvote som et argument?
Tja, 30GB skulle jeg KANSKJE ha klart meg med, tviler litt da sist måned jeg hadde under 30GB nedlastning var i.. eh.. en gang på sommeren i fjor tror jeg.. ligger lang, langt over denne nedlastningsgrensen, og skjønner ikke hvordan folk som laster ned "bare litt" klarer seg engang.. uff, skal aldri ha noe sånt selv
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale tiscali av 10 grunner.

 

1. Bruker bare 6-8 uker på instalasjon.

 

2. Er det feil med instalasjon/adresse eller noe sier tiscali ikke fra, du må selv ringe kundeservice og purre.

 

3. Gjennomsnittlig ventetid på kundeservice er i underkant av 120 minutter.

 

4. Når de endelig får satt opp, er 66% av forbrukerne "feil" oppkoblet i sentralen.

 

5. De har kundeservice på mail så du slepper 120 minutter i telefon kø, bare 7 uker seinere svarer de på mail.

 

6. Når tiscali er klar over feilen, går det lyn raskt å fikse den 7 arbeidsdager seinere er feilen fikset!

 

7. Du blir fakturert fra oppkoblingsdag IKKE den dagen du endelig fikk bredbåndet. Dvs. du betaler ekstra for de dagene tiscali rota til for deg.

 

8. Det er heldigvis enkelt og ordne opp i de problemene med at du ikke vil betale for de dagene du ikke har hatt bredbånd, du ringer... er heldig bare 90 minutter kø, du er glad. Tiscali svar: klager kan ikke taes pr telefon, send mail. Du venter 6-7 uker til og vips du har bredbånd.

 

9. Linjen holder omtrent mål, du greier som regel å komme ned i 10-15% av hastigheten du betaler for. Er det ekstra mye trafikk kanskje du klarer rekord lavt. På natten er du oppe i 80%, tiscali er alt for generøse.

 

10. Du slepper og klage på linjen, du har sagt opp fast tlf, og har ikke råd til 120 min i telefonkø med mobil, mailsystemet ditt har kræsja.

 

Håper de av dere som leser dette kjøper tiscali.

 

 

Anbefales på det sterkeste!

Endret av Morpheus-
Lenke til kommentar
 

De garanterer max jitter, max delay og max pakketap.

 

 

Jøss, det var litt av en garanti... For oss andre er det vel omvendt?

 

 

Så du vil gjerne ha en garanti du har minimum pakketap på så og så mye???

Og en MINIMUM delay på xxx msek??

Ja, blir det ikke sånn, da? Jeg vil jo helst slippe pakketap, og også ha minst mulig forsinkelse....

Lenke til kommentar

 

QUOTE (stoneman @ 04/02/2004 : 09:39)

QUOTE 

 

De garanterer max jitter, max delay og max pakketap.

 

 

Jøss, det var litt av en garanti... For oss andre er det vel omvendt?

 

 

 

 

 

Så du vil gjerne ha en garanti du har minimum pakketap på så og så mye???

Og en MINIMUM delay på xxx msek?? 

 

 

Ja, blir det ikke sånn, da? Jeg vil jo helst slippe pakketap, og også ha minst mulig forsinkelse....

 

 

Vi mener nok det samme, men poenget mitt er Catch garanterer at Delayen ikke skal overstige 50 MS i det nasjonale innenfor 1200 KM og 80 MS for avstander over 1200km. (Selv har jeg aldri vært over 20 MS Oslo- Bodø) Hvis denne garantien blir brutt beregner de det som nedetid og du kan få redusert månedsprisen i henhold til deres oppetids garanti.

 

På en slik måte garanterer dem pakketap og jitter også. Jeg har ikke opplevd noen andre leverandører som har samme garantien....

 

Men for the record; med max mente jeg at det ikke skal overstige!

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale tiscali av 10 grunner.

 

1. Bruker bare 6-8 uker på instalasjon.

 

2. Er det feil med instalasjon/adresse eller noe sier tiscali ikke fra, du må selv ringe kundeservice og purre.

 

3. Gjennomsnittlig ventetid på kundeservice er i underkant av 120 minutter.

 

4. Når de endelig får satt opp, er 66% av forbrukerne "feil" oppkoblet i sentralen.

 

5. De har kundeservice på mail så du slepper 120 minutter i telefon kø, bare 7 uker seinere svarer de på mail.

 

6. Når tiscali er klar over feilen, går det lyn raskt å fikse den 7 arbeidsdager seinere er feilen fikset!

 

7. Du blir fakturert fra oppkoblingsdag IKKE den dagen du endelig fikk bredbåndet. Dvs. du betaler ekstra for de dagene tiscali rota til for deg.

 

8. Det er heldigvis enkelt og ordne opp i de problemene med at du ikke vil betale for de dagene du ikke har hatt bredbånd, du ringer... er heldig bare 90 minutter kø, du er glad. Tiscali svar: klager kan ikke taes pr telefon, send mail. Du venter 6-7 uker til og vips du har bredbånd.

 

9. Linjen holder omtrent mål, du greier som regel å komme ned i 10-15% av hastigheten du betaler for. Er det ekstra mye trafikk kanskje du klarer rekord lavt. På natten er du oppe i 80%, tiscali er alt for generøse.

 

10. Du slepper og klage på linjen, du har sagt opp fast tlf, og har ikke råd til 120 min i telefonkø med mobil, mailsystemet ditt har kræsja.

 

Håper de av dere som leser dette kjøper tiscali.

 

 

Anbefales på det sterkeste!

:laugh:

Lenke til kommentar
Catch- Ingen over ingen ved siden!!!!! :thumbs: 

 

 

De garanterer oppetid, tilgjengelig båndbredde, max jitter, max delay og max pakketap. (har bedriftslinje, vet ikke om samme garantiene gjelder for privat linjer)

 

Koster mere, men som med alt annet, man får hva man betaler for! :cool:

 

Mercedes koster mer enn Hyundai!!

Og velger du underleverandøren til Catch, Direct Connect AS får du oppetid, hastighet OG Mercedes til VW pris! www.directconnect.no er tingen! Jeg sparer 500 spenn i måneden på å ha 2 meg fra dem

Lenke til kommentar

 

QUOTE (stoneman @ 04/02/2004 : 09:39)

QUOTE 

 

De garanterer max jitter, max delay og max pakketap.

 

 

Jøss, det var litt av en garanti... For oss andre er det vel omvendt?

 

 

 

 

 

Så du vil gjerne ha en garanti du har minimum pakketap på så og så mye???

Og en MINIMUM delay på xxx msek?? 

 

 

Ja, blir det ikke sånn, da? Jeg vil jo helst slippe pakketap, og også ha minst mulig forsinkelse....

 

 

Vi mener nok det samme, men poenget mitt er Catch garanterer at Delayen ikke skal overstige 50 MS i det nasjonale innenfor 1200 KM og 80 MS for avstander over 1200km. (Selv har jeg aldri vært over 20 MS Oslo- Bodø) Hvis denne garantien blir brutt beregner de det som nedetid og du kan få redusert månedsprisen i henhold til deres oppetids garanti.

 

På en slik måte garanterer dem pakketap og jitter også. Jeg har ikke opplevd noen andre leverandører som har samme garantien....

 

Men for the record; med max mente jeg at det ikke skal overstige!

He, he... ja da blir det jo klarere... du kunne jo skrevet max 50 ms delay f.eks.. det gir en helt annen mening ;)

Lenke til kommentar

jeg har 1024/256 fra telenor med 30 gb kvote

hatt denne linjen i mange år nå, veldig fornøyd, aldri problemer.

nedetid 1 gang i året på en time eller to, kundeservice har jeg aldri ringt, aldri hatt noe bruk for det.

innstallasjonen i august 2001? gikk etter noen uker, fort og enkelt.

tom. modemet jeg fikk med har enda ikke smelta!

 

1gb kvoten til telenor er latterlig, og det er sikkert neste grense og, men jeg klarer faktisk ikke å SE alt jeg downloader hver mnd, har andre ting å gjøre enn å bare downloade og teste nye ting hele tia (24/7)

 

 

telenor eier, men kanskje litt overgriske :p

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale tiscali av 10 grunner.

 

1. Bruker bare 6-8 uker på instalasjon.

 

2. Er det feil med instalasjon/adresse eller noe sier tiscali ikke fra, du må selv ringe kundeservice og purre.

 

3. Gjennomsnittlig ventetid på kundeservice er i underkant av 120 minutter.

 

4. Når de endelig får satt opp, er 66% av forbrukerne "feil" oppkoblet i sentralen.

 

5. De har kundeservice på mail så du slepper 120 minutter i telefon kø, bare 7 uker seinere svarer de på mail.

 

6. Når tiscali er klar over feilen, går det lyn raskt å fikse den 7 arbeidsdager seinere er feilen fikset!

 

7. Du blir fakturert fra oppkoblingsdag IKKE den dagen du endelig fikk bredbåndet. Dvs. du betaler ekstra for de dagene tiscali rota til for deg.

 

8. Det er heldigvis enkelt og ordne opp i de problemene med at du ikke vil betale for de dagene du ikke har hatt bredbånd, du ringer... er heldig bare 90 minutter kø, du er glad. Tiscali svar: klager kan ikke taes pr telefon, send mail. Du venter 6-7 uker til og vips du har bredbånd.

 

9. Linjen holder omtrent mål, du greier som regel å komme ned i 10-15% av hastigheten du betaler for. Er det ekstra mye trafikk kanskje du klarer rekord lavt. På natten er du oppe i 80%, tiscali er alt for generøse.

 

10. Du slepper og klage på linjen, du har sagt opp fast tlf, og har ikke råd til 120 min i telefonkø med mobil, mailsystemet ditt har kræsja.

 

Håper de av dere som leser dette kjøper tiscali.

 

 

Anbefales på det sterkeste!

:laugh:

Da jeg bestilte min linje (telenor avidi 1mbit). Ringte jeg tiscali for å høre hva de kunne tilby, jeg ventet nøyaktig 54 minutter før en kar svarte. Jeg rakk akkurat å presentere meg før min trådløse telefon var fri for strøm. Når jeg nå prøver å få tak i telenor avidi`s kundeservice går jeg faktisk tom for strøm lenge før jeg får svar, selv om de sier jeg er nummer 3-4 i køen kan du bare glemme å få svar.

 

Men en ting skal de ha, du lærer noe nytt om du velger Avidi, tekstene til alle Mariah Carrey låtene... :thumbup:

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...