Gå til innhold

Hvorfor kjøper folk Q-tech psu?


Anbefalte innlegg

kjøpte meg nettop en slik sjøl... Stille og fin... eneste problemet jeg kan se er at ATX kabelen er for lang til kabnettet mitt... den er jo ca en halvmeter, mens jeg trenger ca 15 cm... (psu er veldig nært ATX pluggen på HK)... Må vel kjøpe nytt kaninett, eller finne frem kliptang og loddebolt  :scared:  ;)

Fysjameien! :p driver selv med et lite prosjekt med ATX kontakten.

Driver å setter på slike grønne strømper "sleevs" skjønner ikke helt hvordan jeg skal få den over den ATx kontakten ass.

 

Jeg mener ; uten å måtte ta fra loddeboltet sammen med de elendige lodde kunnskapene mine :p

 

Og hvordan i allverden holde styr på alle de ledningene som sitter der hvis jeg må til å dra de ut? :scared:

Har gjort det på en PSU allerede... Var den PSU'n jeg bytta ut.. (nedtur) ikke kan jeg ta av strømpene heller, fordi de er akkurat for korte.. :(

 

for å få det på ATX kabelen må du nok ta av pluggen... Dette er et helsikkes arbeid for å si det mildt... hvis du ser i enden på pluggen så ser du alle metalldelene der.. hver metallkontakt har to mothaker som du må presse sammen for å få ut kabelen... fant ut at ei tykk og kraftig nål som var slipt flat funka fint til dette... sett ned i nåla og vri rundt... pass på å ikke ødelegge mothakene...

 

man kan jo selvfølgelig finne fram avbiter og da...

 

når det gjelser plasseringen av ledere er dette veldig enkelt... søkk på google etter ATX pinout.. der finner du masse oversikter over hvordan de skal stå... også vet jeg at det er flere svarte, røde og orange kabler, men det har ikke noe å si om du bytter om to av samme farge, siden der er kobla sammen inni strømforsyninga likevel.. ;)

 

fargene er bare for å indikere spenning... organge er 3,3v gul er 12 rød er 5 osv... men for all del: IKKE! bytt om noen av fargene... det kan bli katasrofalt! :scared::no:

 

 

vist den "gummistrømpen" er litt i minste laget, så legg den i ei gryte å varm den skikkelig godt opp..

så burde du greie å få den over atx kontakten..

 

er ikke gummi, men nylon.. hvid du varmer det nok så smelter det og blir til en vakker liten klump...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...