Gå til innhold

Cpu Temperatur

a85

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Lurte litt på om jeg kunne få noen innspill på hva som er normal temperatur på en Intel Pentium 4 2,8 Ghz 800FSB er, og hva denne bør ligge på under forskjellige bruksmåter, spill, vanlig bruk osv... Når bør jeg begynne å tenke på mer kjøling?

når pcen Idler ligger den rundt 30 grader, men stiger til over 50 ved spilling..

Prosessoren er boxed og jeg bruker derfor viften som fulgte med...

Endret av arovik
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres helt normalt ut med de temperaturene :yes:

Jeg har en P4 2.6GHz 800 FSB som jeg har klokket til 3.2GHz,

der ligger temperaturen på rundt 35 grader ved vanlig bruk og

50-57 grader under spilling ;)

Skrevet (endret)

P4 CPU`er tåler jo ganske mye mer en 50c før de tar kvelden, så du trenger ikke bekymre deg hvis tempen nærmer seg 50-60c.. Riktignok hvis den begynner og gå over 60c ville jeg vurdert en ny CPU vifte, eller sette inn en kabinett vifte eller to..

Endret av Earth657
Skrevet

Har 2,6 @ 3,25 med zalman 7000cu kjøling, blir rundt 50-52 grader når man hardkjører over tid, rundt 36-38 grader idle.

Med boxed kjøling var den rundt 60 med samme klokkefrekvens.

Zalmankjølingen var verd hver en krone :thumbup:

Vifter i kabinett kan hjelpe en del på om du ikke har det

Skrevet
En sikkerhet med P4 er at den klokker seg ned av seg selv, hvis den blir for varm.

Hvis den kommer over 70c har jeg sett, også slår den seg av på 130 ifølge et datasheet jeg leste for en stund siden.

Skrevet (endret)

Min 2.6C ligger på 39 grader idle og 54 load. Har 26C i rommet. Har bestillt ny pasta, så da regner jeg med at tempen synker litt ;)

Når jeg har CPU på 3.1 så holder den MAX load 54.5 :p

Endret av Gef
Skrevet
Min 2.6C ligger på 39 grader idle og 54 load. Har 26C i rommet. Har bestillt ny pasta, så da regner jeg med at tempen synker litt ;)

Artic Silver 5 eller?

Skrevet (endret)

Artic Silver 5 eller?

:yes: 12 gram tuba, skal vel holde det :p;)

Endret av Gef
Skrevet

Artic Silver 5 eller?

:yes: 12 gram tuba, skal vel holde det :p;)

vel, det holder til både skjermkort, chipsett, cpu og alt annet som man kan tenke seg som har varmeoverføring... på et dusin maskiner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...