jtninvest Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 Hei! Kjøpte tidligere denne uken en leilighet i Oslo som jeg skal pusse opp. Gulvoverflatene i leiligheten er vegg-til-vegg teppe, linoleum og flis, og jeg skal legge ny parkett i alle rom + flis på bad. Men det jeg lurer på, er: i takstmannens tilstandsrapport skriver hen "Total oppbygging og oppgradering av gulv må påregnes". Hen skriver det samme om veggene: "Total oppbygging av nye veggoverflater må påregnes. En del merker etter oppheng m.m." Jeg antar at det er vanskelig å gi eksakt svar på hvilket arbeid som ligger foran meg, men tolker jeg det riktig hvis jeg tenker det betyr avretting av gulv i hele leiligheten? Og hva med veggene? Må jeg rive ned alt som er der før vi setter opp nye gipsplater? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1898001-total-oppbygging-og-oppgradering-av-gulv-og-vegger/
Stu1 Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) Er ikke sikkert du må avrette gulvet, men du må nok regne med å støype nytt baderomsgulv og legge membran og flis. Linoleum er noe som kan finne på å leke har jeg erfart. Ellers er det fort gjort å rive vegger og gulv, det kan du gjøre selv. Så er det bare å legge noe enkelt gulvunderlag, og et laminatgulv du enkelt kan legge selv (se megaflis). Montering av nye gipsplater er også fort gjort, så her er du egentlig fritt fram til å gjøre hva du vil selv, utenom badet. Størrelsen på boenheten er vell det som avgjør i hvilken grad du har mye arbeid forran deg. Edit: sparklingen vil du kanskje ha utført av noen som kan det. Det er ikke vansklig å sparkle, men du vil ikke tabbe deg ut på dette. Endret 20. mars 2021 av Stu1 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1898001-total-oppbygging-og-oppgradering-av-gulv-og-vegger/#findComment-25870699
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå