Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet opp


Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt meg 1 stk hub, 1 stk nettverkskort og nettverkskabler. Har koblet alt riktig, men får likevell ikke maskinen på nett... Den maskinen jeg ikke får på nett har win 98 på norsk, er det noen som kan gi meg en beskrivelse på hva som må gjøres i win98 for at jeg kan opprette forbindelse med nettet? Er jeg nødt til å programere inn alle kodene på nytt, slik som på den andre maskinen? Har Nextgentel og netopia router... :cry:

Endret av NestenUtenkunnskap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke hva slags kabler jeg har, fikk bare beskjed å kjøpe nettverkskabler på clas ohlson av ekspeditøren... Funker uansett på denne maskinen...

Ledningen fra routeren går inn i huben i sporet uplink... Ut til denne pc`n i spor 1 og til den andre i spor2. Det er 5 utganger. Denne pc`n funker i hvertfall...

 

Hvordan sjekker jeg at nettverkskortet og alt er instalert riktig, kjøpte alt nytt i dag nemlig... Hadde ikke nettverkskort før...

Lenke til kommentar

Prøv å bytt kabel. Ta ut kabelen fra den mask. du bruker nå. Ta kablen fra den andre mask. Og plugg inn i denne mask. Funker det? Iså fall så kabel rett. Og huben høres det ut som du har satt opp rett også. Hmm... tror det er på tide med haggla. JK! :D

 

Har Windows98 PC'en vært på nettet noen gang? Tenker på om du har inst. IP prot. tidligere. Hvis ikke så må du gjøre det. Og jeg hoppet over Windows 9x så jeg kan ikke hjelpe deg med det.

Endret av Yeahright
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...