Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

100 mbit router til et lan


Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe med en trådløs router så jeg lurte på kordan som er best?

 

den skal ha 54 mbit trådløst

10/100mbit wan port skal støtte internett hastiheter oppimot 100 mbit

4 stk lan 10/100 porter

sikkerthet er ikke så veldig viktig

brukes som Access Point

og ikke koste mer en 2000 helst ikke mer med kan gå til 3000 kr hvis jeg må

 

har sett litt på disse to

 

Cnet

 

Asus

 

 

skal bruke den hjemme og på et dataparty med ca 50 stk og 100 mbit linje så vil helst at routeren takler denne hastigheten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
litt off topic, men vil du virkelig ha 54mbit hastighet på nettverket (i real life kommer den ikke i nærheten av 54mbits) nå du har 100mbit inett linje!!!!! jaja, vis jeg skulle velgt noen av de der hadde jeg gått for ASUS sin, best i test overalt.

vet at det trådløse i praktisk ikke er mer en 20 mbit men det trådløse er bare til et par bærbare resten skal være kobla til via kabel

Lenke til kommentar
Selv om WAN porten er en 10/100 port, vil ikke det si at routeren klarer å tygge unna 100 mbit/s alikevell. Skal du ha en router som klarer det, må du nok over i litt mer proff routere fra Cisco ol. De koster også en god del mer enn 2-3 tusen.

okei har de for svak prossesor? har en pc med 1100 mhz 512 ram med 2x 100 mbit nettversk kort vil den klare og route 100 mbit?

Lenke til kommentar
muligens :yes:

prøvde med en bærbar på 1 ghz en gang den klarte ikke 2 mbit en gang hmmm.... men får bare teste det her hjemme da mot en annen maskin i nettverket

 

men må uansett ha en av de trådløst routerene så jeg trur jeg satser på den fra asus men har sett specs til den Cnet routeren det så ikke noe dårlig ut da nå vet jeg ikke specs til den fra asus da

 

 

Cnet CWR-800 Smart 802.11g 4Port Wireless Router

 

Manufactured/Assembled by: CNet ()

 

Specifications:

 

Mfr Part Number: CWR-800

Standards: IEEE 802.3, IEEE 802.3u, IEEE 802.11b/g

Processor: Broadcom BRCM4702 150 MHz MIPS32

Memory: 4 Mb Flash, 16 Mb DRAM

LAN Interfaces: Four 10/100 Auto Full/Half Duplex, MDI/MDI-X RJ-45 Switch Ports. Power: One Power Port

Cabling Type: CAT 5 Ethernet Cabling or Better

WAN Interface: One 10/100 Auto Sense Full/Half Duplex MDI/MDI-x RJ45 Switch Port

Data Rate: Up to 54Mbps (Wireless), 10/100 Mbps (Ethernet)

LED Indicators: Power/Stat: Green, Wireless LAN: Green, WAN: Green, LAN: Link/ Act Green

Wireless Chipset: One modular Mini-PCI, Type III, Broadcom BCM4306

Modulation: 802.11b: CCK, DQPSK, DBPSK, 802.11g: OFDM

Channels: 10-13 (France, Jordan); 1-11 (U.S.); 1-13 (Elsewhere Worldwide); Japan (1-13,14)

Peak Output Power: +15 dBm

Receiver Sensitivity: 802.11g: 11Mbps @ -80 dBm, 54Mbps @ -66 dBm Typical

Antenna Connector: RP-TNC

Antenna Type: Removable and Adjustable, Jointed Dipole Antennas

Peak Gain of the Antenna: 802.11g: 2.4 GHz => 1.3dBi

Transmitted Power: 802.11g: Typ. 14dBm @ Normal Temp Range; 802.11b: Typ. 16dBm @ Normal Temp Range

Network Protocols: TCP/IP, NetBEUI, IPX/SPX

Power: Input: AC 85~132V, 0.35A; Output: DC 5V, 2.5A

Dimensions: 220 mm x 142.5 mm x 35 mm (8.66 x 5.61 x 1.38 inches)

 

 

vet ikke helt va som er normalt av ram på en sån og cpu men den har nu 10 ganger mer en den fra 3com jeg har nå

Lenke til kommentar

ser ut til at d-link di 624+ klarer og route veldig bra

 

utdrag fra barbare:

 

Ikke bare var hastigheten med D-Link sitt egne kort, men hastigheten til og fra internett var også en ny høydare. Vi klarte en jevn routing hastighet mellom 60 og 70 Mbps. Vi klarte dessverre ikke å få til en nøyaktig måling da serveren vi tester mot ikke har kapasitet til noe mer. Vi prøvde flere nedlastinger via flere servere, og kombinert over tid for å finne hastigheten. Dette ble da også målt flere ganger til forskjellige tider på døget.

 

 

hvis den klarer det så burde jo den cnet gjøre det bedre siden den har kaftigere prosessor og mer ram en d-link sin?

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at det er få steder(svært få bedrifter) som har råd til 100mbit, det er ikke bare selve linja som koster, men og routern som må være av god kvalitet og brannmuren må kunne skyffle unda en del data og sikkelig kvalitets brannmurer koster en del mer enn dlink router :p

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at det er få steder(svært få bedrifter) som har råd til 100mbit, det er ikke bare selve linja som koster, men og routern som må være av god kvalitet og brannmuren må kunne skyffle unda en del data og sikkelig kvalitets brannmurer koster en del mer enn dlink router :p

trenger ikke noe bra brannmur da ;)

Lenke til kommentar
Tror ikke du får en skikkelig hardwarerouter som klarer 100mbit for 2-3000kr ;)

Alternativet kan jo være en smoothwall på pc'en du beskrev.

Og hvilken ISP leverer 100Mbit til noen ( tydeligvis ) uten nødvendig utstyr?

Universiteter leverer til studenter og ansatte.

Mange store bedrifter leverer til ansatte.

Mange mindre bedrifter kan gi 100mbit linje til eget nett selv om de ikke har 100mbit linje ut til verden.

 

I alle tilfeller må det strekkes eth eller fiber kabel fra det personen bor til nærmeste switch/router.

 

åja, noen universiteter leverer også gbit nett :)

 

Uansett er det sjelden den praktiske hastigheten overstiger 10 mbit ut mot verden, men om det er mange ansatte/studenter koblet på samme lan kan det jo være mye morro med mye båndbredde internt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...