Gå til innhold

Vurderer å erstatte LG 27GL850 27''


rulleguru

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt en LG 27GL850 27'' siden i fjor høst, og selv om responstid og farger etc er upåklagelig, sliter jeg med at sortnivået/kontrast er for dårlig i mørke single player spill. Høy refresh rate er ikke det viktigste for meg, men bør være 120+. Må også støtte G-SYNC.

Bør jeg egentlig gå for VA-panel? Er virkelig innsynsvinklene så veldig mye dårligere om jeg sitter rett foran? Har sett på Samsung G7, men ser for meg at buen er altfor plagsom.

Klarer meg egentlig fint med 1440p, men siden RTX kommer mer og mer, kan jeg også vurdere 4k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting: Kan noen forklare meg hvorfor det tilsynelatende ikke er mulig å oppdrive en frittstående IPS-skjerm med godt sortnivå? 

Både på min Macbook Pro og en Huawei Matebook X er det fantastisk bildekvalitet med god kontrast og godt sortnivå uten backlight bleed.

Hjelper så lite med RTX3080 med alt på ultra når alt ser utvasket ut. Burden ok gjort bedre research da jeg kjøpte skjermen, men etter det jeg kan se er det ingen IPS-monitorer som kan måle seg med de som er i disse laptopene på annet enn størrelse og refresh rate.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Frode68 skrev (På 27.2.2021 den 18.47):

Kjøp deg LG 48CX  OLED som har HDMI 2.1 så har en 120hz. Da for du perfekt sort nivå. Veldig bra å bruke som PC skjerm og til PS5. 

Du har LG CX og bruker den som PC-skjerm? Jeg vurderer sterkt det samme og er på utkikk etter erfaringer fra andre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Frode68 skrev (På 27.2.2021 den 18.47):

Kjøp deg LG 48CX  OLED som har HDMI 2.1 så har en 120hz. Da for du perfekt sort nivå. Veldig bra å bruke som PC skjerm og til PS5. 

Oi, har ikke fått med meg at det hadde kommet svar her. 
 

Har 65" oled tv som jeg bruker til konsoller, så overgangen til å spille på pc blir så sykt stor. Er redd 48" blir for stort når jeg gjør andre ting enn å spille, feks jobb. Må ha den ganske nærme meg pga begrenset plass, hadde lett gått for en <34" oled om det eksisterte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...