Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er det reklamasjon uten kvittering?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte en uåpnet Macbook Pro på finn tilbake i 2018 og etter bare en mnd begynte høyre høytaleren skurre noe voldsomt. Så har jeg vært litt treg med å ta dette opp.

Kvitteringen jeg fikk av selgeren har jeg klart å miste. Jeg lurte på om jeg kan ha reklamasjonsrett på dette hvis det var en kjent feil med disse modellene(mener å ha lest om dette tidligere)? Evt hvem kan jeg henvende meg til? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å reklamere uten kvittering hvis du ikke kan sansynliggjøre kjøpet på annen måte. Og Apple er er også veldig nøye med at de får kvittering med serienummer.

Det er også viktig med kvittering når det ikke er nytt produkt da det er vesentlig forskjell på reklamasjonstiden for forbrukerkjøp og bedriftskjøp. Ikke for å beskylde TS for noen, men for å ta med alle alternativ er så det er ikke reklamasjonsrett på tyvegods...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har også opplevd at varer kjøpt på finn blir defekt etter kort tid, å sende dette inn på garantien var forutsatt at kvittering ble forevist.
Selv om jeg kunne opplyse om når og hvem som hadde kjøpt dette måtte det være med en form for kjøpsbevis.

Heldigvis fikk jeg tak i selger og han mailet meg en printscreen av kjøpsbeviset, som resulterte i at vi fikk en nyere og bedre vare enn den vi sendte inn på reklamasjon til butikken som solgte den.

Endret av Espen-K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...