Gå til innhold

Sweco-ingeniøren har vært utbrent. Disse grepene gjorde hun da koronaen kom [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 10 måneder senere...

Fin artikkel som peker på faren med hjemmekontor. Nemlig at skillet mellom jobb og fritid viskes ut. Jeg var en av dem som etter noen måneder med hjemmekontor følte på at om jeg ikke snart kom meg tilbake til kontoret så kom jeg til å gå på en smell. Dvs en depresjon. Mannehulen der jeg vanligvis slappet av med film eller musikk var nå ett kontor. Og det hjalp ikke på at jeg hadde tre barn som hadde hjemmeskole. Etter sommeren 2020 har jeg vært på kontoret og det er bare helt supert! Kjørt bil til jobben og sittet i ett nesten tomt kontorlandskap, sammen med noen få andre likesinnede som heller ikke orket hjemmekontoret lenger. Føles særdeles trygt med tanke på Covid. Mange glemmer at hovedgrunnen til at hjemmekontor ble innført var for å redusere antall mennesker på buss, trikk og tog. Ett annet moment er at jeg jobber mye mer effektivt på kontoret, spesielt i de periodene der de fleste kollegaene mine har vært på jobb. Med utgangspunkt i at vi jobber på mange av de same prosjektene så tar det sekunder å utveksle informasjon som ved bruk at Teams villet tatt mange minutter.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...