Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hjelp til valg av suv


rakk1

Anbefalte innlegg

Hei😀

Har ikke mye peiling på bil og liten mulighet for å sjekke/se biler, og trenger derfor råd og hjelp.

Det jeg ønsker er:

Forhjulsdrift,

høyde(bor på landet, og veien blir ikke alltid brøytet),

stort bagasjerom(to unger... Barnevogner og haugevis med utstyr når man skal på tur, pluss frakt av utstyr(pusser opp) )

Mulighet til å dra tung campingvogn/henger( ikke hest, bare liker å kunne dra det jeg vil, uten å tenke på det).

Hadde bestemt meg for ssangyong rexton, men lurer på om det er for lite bagasjerom?

Andre biler jeg vurderte er, mitchubishi Outlander, Honda CR-V, Hyundai Santa fe (kona har en), 

Har noen innspill? Evt andre innspill?

Er ca 1.9m høy, så må være god plass, litt hestekrefter, og god plass i bagasjerommet. Men liker også komfort.

 

Takk 😀

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er budsjettet ditt?

Det første som slår meg er at du vil ha forhjulstrekk og kunne dra det du vil. På vinterføre vil du ikke komme langt.

Det fins ikke en bil som oppfyller alle disse kravene på en god måte. Du vil nok måtte gå på noen kompromisser her.

Suver har jo ofte noe begrenset bagasjeromsplass, men outlander er vel kjent for å være mye for pengene. Disse har i tillegg ofte også firehjulstrekk (noe du må ha om du skal trekke tungt på vinteren).

Jeg personlig har Suburban som uten tvil er verdens største SUV. Det er egentlig lett lastebil, men mange kjøres på B. Jeg er veldig fornøyd med den. Den er dyr i drift, men du får plass til alle barnevognene og unga hvertfall. Pluss at den har hestekreftene du ønsker😁

Lenke til kommentar

Takk for svar, det var skrivefeil😂 skulle være firhjulsdrift....

Har et lite budsjett dessverre, på bare 130 000 ca, så blir noe gammelt med diesel, på mellom 100 og 150k kjørelengde

 

Suburban så kult ut, men kanskje litt for dyr for meg😁

Endret av rakk1
edit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...