Gå til innhold

Regulere vifta på G551?


Anbefalte innlegg

Har akkurat mottatt min G551 fra MultiCom og må si meg svært fornøyd. Eneste som stikker litt i sida er at vifta går konstant. Dette visste jeg før jeg kjøpte pc'n, men allikevel. Dette skal ikke være nødvendig på en Centrino basert pc såvidt jeg har skjønt.

 

Kan det ære at pc'n blir for varm pga det "tunge" ATI skjermkortet?

Event. finnes det noen programmer som kan regulere vifta slik at den reduserer hastigheten ved lav belastning uten at det er skadelig?

 

på forhånd takk.

 

AK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme maskinen selv, og er også veldig godt fornøyd. Det er vel bare å håpe på at det blir lagt ut en BIOS-oppgradering som fikser dette problemet med viften.. Vet ikke om det finnes noen programmer som kan regulere dette, men mulig mulig.. Google er din venn ;)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Sendte en forrespørsel om dette til Multicom i går og fikk til svar idag at:

 

"Nei, dessverre.

Den kraftige M9 (Rad9000Mob) grafikkbrikken krever konstant kjøling med vifte, og denne modellen utvikler derfor noe mere viftelyd enn tilsvarende modeller med svakere grafikkløsning."

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte denne påstanden?

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Sendte en forrespørsel om dette til Multicom i går og fikk til svar idag at:

 

"Nei, dessverre.

Den kraftige M9 (Rad9000Mob) grafikkbrikken krever konstant kjøling med vifte, og denne modellen utvikler derfor noe mere viftelyd enn tilsvarende modeller med svakere grafikkløsning."

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte denne påstanden?

Jeg har samme grafikk i min Whitebox, der går vifta nesten aldri. Men det kan jo være noe med konstruksjonen på G551'en som gjør at de ønsker at vifta går hele tiden. Tror jeg ville ventet på en eventuell bios oppdattering.

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Sendte en forrespørsel om dette til Multicom i går og fikk til svar idag at:

 

"Nei, dessverre.

Den kraftige M9 (Rad9000Mob) grafikkbrikken krever konstant kjøling med vifte, og denne modellen utvikler derfor noe mere viftelyd enn tilsvarende modeller med svakere grafikkløsning."

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte denne påstanden?

Er det da ikke rart et Whitebox CL50 med samme ATI 9000 kortet ikke har vifta på omtrent i det hele tatt?

 

Har faktisk til gode og høre at vifta starter uten under oppstart for og vise at den går ;) Og ja jeg har prøvd noen runder med NFSU, vifta gikk ikke da heller? Aner jo ikke tempen på maskinen, eneste jeg får frem er HD temp og den varierer mellom 35/45 grader.

Lenke til kommentar

Digresjon:

 

Benyttet nå min bærbare for første gang uten å være tilkoblet til strømnettet. Så på en DVD film og maskina ga seg etter ca 1,5 time. Synes dette er veldig lavt, men må innrømme at jeg aldri har eid en bærbar før, så jeg har ikke så mye å sammenligne imot. Forstår at en DVD spiller suger strøm, men på hjemmesida til ECS er det oppgitt at maskinen har en batterikapasitet på 4 timer+, så det virker litt lite.

 

Og før noen påstår noe annet,

 

NEI, jeg forventer ikke at pcn skal kunne spille DVD i 4 timer.

 

Håper på noen gode svar.

Lenke til kommentar
Digresjon:

 

Benyttet nå min bærbare for første gang uten å være tilkoblet til strømnettet. Så på en DVD film og maskina ga seg etter ca 1,5 time. Synes dette er veldig lavt, men må innrømme at jeg aldri har eid en bærbar før, så jeg har ikke så mye å sammenligne imot. Forstår at en DVD spiller suger strøm, men på hjemmesida til ECS er det oppgitt at maskinen har en batterikapasitet på 4 timer+, så det virker litt lite.

 

Og før noen påstår noe annet,

 

NEI, jeg forventer ikke at pcn skal kunne spille DVD i 4 timer.

 

Håper på noen gode svar.

Jeg leste en eller annen test i går hvor de hadde testet batteriet ved normal bruk og ved dvd spilling, men jeg kan ikke finne den igjen :(

 

Skal lete litt til og se om jeg finner den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...