Gå til innhold

Letter etter bokkene for privatist


peterjohn

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Siden du er utenlandsk har du fritak fra Norsk sidemål. Dette har kjæresten min også. Jeg regner med du uansett må ha norsk skriftlig, da dette egentlig ikke handler så mye om å teste de språklige ferdighetene dine, men heller å teste dine litteraturkunnskaper. Du skal kunne analysere flere typer tekster, reklamer og mer. Norsk muntlig handler om å kunne utdype deg og fortelle om norsk og internasjonal litteraturhistorie, som de forskjellige epokene. Du har kanskje hørt om renessansen eller barokken? Og kanskje ikke enda hørt om postmodernismen? 

Ang. norsk sidemål:

  • Du har rett til fritak fra karakter i norsk sidemål om du på grunn av sykdom, funksjonshemming eller dysfunksjon har problemer med å greie begge målformene. Fritaket gjelder også elever med samisk, finsk, tegnspråk eller elever med særskilt norskopplæring
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, jeg hadde problem med bærbare PC min. Derfor jeg ikke kommer på denne diskjonen siden en måneden. 

Du menner at utenlandsk har du fritak fra Norsk sidemål og de kan fulført videregående uten Norsk sidemål ? Dette menner at de må bare ha Norsk hovedmål skriftlig: NOR1211
 og Norsk muntlig: NOR1213, sant ? 

Hvilke bøkene skal deker ? Hvor jeg kan kjøpe bøkene billegere ? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...