Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Rotter i veggen, sameie.


Anbefalte innlegg

Jeg hører krafsing, dunk og gnagelyder i veggen. Jeg er lite i tvil om at det er rotter. Tatt kontakt med sameie og de opprettet forsikringssak å Nokas skadedyrfirma kom å så, hadde tatt opptak av lyden og de trodde absolutt det var et rotteproblem. Siden de er i veggen og man ikke ser de, foreslo firmaet å skjære hull i min vegg å sette inn ei luke hvor man kan legge en felle bak. Dette for å skaffe "bevis" slik at det blir en forsikringssak. Da bak et sged som ikke vises, feks kjøleskap.

Det jeg lurer på er, dette er veldig ekkelt for det første, siden det må noen inn der å sjekke fellene, det er en åpning inn selv om luken lukkes. 

Jeg trodde kanskje de kunne tre inn små kamera eller noe for å se.

Det andre er om dette er "lov". I verstefall om det er feil eller om rottene ikke lar seg fange så sitter jeg der med ei luke i veggen som forringer pris når jeg skal selge videre. 

Vil jo og gjerne vite hva forsikringen til sameie dekker.

Noen som vet eller har vært ut for noe lignende? Skal jeg la de lage ei luke i min vegg for å bevise at det er rotter?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha rottene bort, så ja? Hvorfor skulle en luke i veggen din forringe prisen noe mer enn et pågående rotteproblem? Du kan jo evt bare avtale at hullet skal tettes og veggen settes i stand igjen (sparkle og samme overflatebehandling du har nå) slik at det ikke vises etter at rottene er borte? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...