Gå til innhold

Studere i England- Mastergrad


123hei

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å studere i England ettersom det frister å både studere i England, samt å gjennomføre en mastergrad på 12 mnd i stedet for 2 år. Jeg ønsker å høre fra dere som tidligere eller som studerer i England om deres erfaringer med oppholdet og studiet. Hvordan er studentopplevelsen? Blir en 1 årig master fra England godkjent i Norge? Får dere jobb i Norge med en utdanning fra England? Hvordan bor dere? er det på campus eller på det private markedet? Hvordan er studentøkonomien når en studerer? Er det verdt det?

Takker på forhånd for alle svar :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ser at du ikke har fått svar på en stund - jeg tok master i finans i England for noen år tilbake. Jeg synes studiet var helt supert, men det er vesentlig dyrere enn å ta det i Norge. Samtidig får man bekjentskap og et kontaktnettverk som er ganske unikt, og det er utrolig lærerikt å få studere med folk fra hele verden som har helt andre måter å tenke på. Om du får jobb i Norge tror jeg er ganske sektoravhengig, men for min del var det ikke noe problem (økonomi/finans). Jeg bodde forøvrig privat, men fra en seriøst og stor utleieaktør. En ting som du bør være forberedt på er at standarden der er lavere enn i Norge. 

Overall: Jeg synes absolutt det var verdt det, men det koster deg fort en halv million all-in for hele året, så du må veie for og i mot. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...