Gå til innhold

Style="dotted"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare nevne at border: 1px dottet black; f.eks ikke fungerer noe bra i IE. Hvis jeg ville oppnå dotted border, så ville jeg heller brukt et bilde som hadde to forskjellige pixler, en svart og en hvit f.eks og repetert den x eller y på ønsket posisjon. Må da lage et bilde for horisontal og vertikal for å oppnå effekten i begge retninger ;)

Lenke til kommentar
Possible Values

Value  Description  NN  IE

none  Defines no border  6.0  4.0

hidden  The same as "none", except in border conflict resolution for table elements  6.0 

dotted  Defines a dotted border. Renders as solid in most browsers  6.0  5.5

dashed  Defines a dashed border. Renders as solid in most browsers  6.0  5.5

solid  Defines a solid border  6.0  4.0

double  Defines two borders. The width of the two borders are the same as the border-width value  6.0  4.0

groove  Defines a 3D grooved border. The effect depends on the border-color value  6.0  4.0

ridge  Defines a 3D ridged border. The effect depends on the border-color value  6.0  4.0

inset  Defines a 3D inset border. The effect depends on the border-color value  6.0  4.0

outset  Defines a 3D outset border. The effect depends on the border-color value  6.0  4.0

 

Så det skal virke ok hos alle med ME eller nyere

edit; hmm, kopiere inn tabeller hit viker dårlig link

Endret av enden
Lenke til kommentar

Det ser ikke akuratt ut som noe dotter i IE, fungerer i Opera/mozilla, men ikke i IE, blir bare dashed, pluss at det pleier å bugge når man scroller, at border plutselig blir hele streker her og der og litt dotter, bare kaos :no:

 

Er bare teste en html fil med denne koden i:

<div style="width: 100px; height: 1000px; border: 1px dotted black"></div> og scrolle opp og ned (IE 6)

 

Glemte å nevne, hvis man sier border: 2px dotted black istedet, så fungerer det, men da blir den jo så tykk :p

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
*finnes vell noen manual på CSS filer*

 

lese litt

W3schools har jo en god guide til CSS. Jeg vet at det kan virke klønete å lære seg noe nytt, men CSS er virkelig verdt å lære seg, og det er ikke så veldig vanskelig heller. Sett av 3 timer en helg, så kan du få en god innføring ihvertfall. Det vil gjøre det lettere for deg senere. :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare for å kværrulere:

 

Joda css er løsningen og det er enkelt som thu, men svar på det folk lurer på og ikke en masse annet piss

Bare for å kværrulere enda mer;

har lagt merke til at du anbefaler notepad til komplette n00bs en del ganger.. why? ;)

er vel en serlvfølge at de ikke kan html, og at notepad er en dårlig web-editor som sådan.. ;)

Lenke til kommentar
Bare for å kværrulere enda mer;

har lagt merke til at du anbefaler notepad til komplette n00bs en del ganger.. why? ;)

er vel en serlvfølge at de ikke kan html, og at notepad er en dårlig web-editor som sådan.. ;)

Blir kanskje litt for ot dette, men jeg er av den bestemte mening av at hvis man skal gjøre noe bra så er man avhengig av bakgrunnskunnskap i emnet. HTML og helt CSS er noe man bør beherske før man engang prøver seg på en wysiwyg-editor. DA hadde vi sluppet mange dumme spørsmål her, og overgangen til litt mer avanser web-programmering hadde vært så mye enklere.

Notepad er ingen webeditor, men jeg mener heller ikke at man skal bruke en webeditor. HTML er et struktuerert språk og kan like gjerne skrives på papir. Eksamener på høgskoler avgis ofte i skriftelig analog form, og jeg hadde personlig ingen problemer med å skaffe meg 1 blank ved hjelp av penn og papir. Jeg sier ikke at dette er noe man skal forvente av nybegynnere, men notepad duger fint til å lære seg kode. Jeg mener ikke nødvendigvis MS Notepad, men en lett liten texteditor. Gjerne en som bruker code highlighting. Skal prøve å skjerpe meg der på bruken av det navnet ;)

 

FuLu: enda et eksempel på at w3 ikke alltid har rett :/

Lenke til kommentar

Det støttes vel, men koden bak det er muligens buggy. Mener å huske at i win32 API'et, så kan man si at en linje skal være "dotted", men det krevdes at linja var minst 2px bred, ellers ville ikke linja oppføre seg som det skulle / vises i heletatt. Kanskje m$ sliter med slike teite begrensinger i API'et at de får smake sin egen latskap når man kommer til ting som dette? :D

 

PS: Nå kan det hende jeg husker feil, så ta det med en klype salt og søk kanskje litt på google? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...