Gå til innhold

Problemer med tv out


jonpet55

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et radeon 9500 skjermkort, og sliter med tv utgangen. Når jeg bruker svideo går alt strålende, men når jeg bruker adapter som gjør om til kompositt signal blir bildet helt svart, akkurat som om den ikke var koblet til. Har noen opplevd dette før?

Hvis det funker med s-video, så må jo det bety at enten er compositeadapteren eller TV problemet. Har du valgt riktig inngang på TV? Har du prøvd noe annet (kamera eller video) på samme inngangen på TV? Du har vel ikke en annen adapter, eller kan låne en, for å prøve om adapteren er OK?

Lenke til kommentar

Du benytter sikkert et adapter fra et nvidia kort. Det er ikke en omformer. For

at den skal virke må det gjøres om på signalene ut fra kortet. Dette gjøres

kun på nvidia kort på ATI kort derimot er det ekte omformere som må

benyttes. Den som følger med NVIDIA kortene er bare en ledinig med forskjellig kontakt i begge endene mens den som følger med ATI inneholder en eller to kondensatorer..

 

Om du derimot benytter adapter som følger ATI kortet med har ikke jeg noe svar.

Lenke til kommentar
Du benytter sikkert et adapter fra et nvidia kort. Det er ikke en omformer. For

at den skal virke må det gjøres om på signalene ut fra kortet. Dette gjøres

kun på nvidia kort på ATI kort derimot er det ekte omformere som må

benyttes. Den som følger med NVIDIA kortene er bare en ledinig med forskjellig kontakt i begge endene mens den som følger med ATI inneholder en eller to kondensatorer..

Da skulle det blitt svart/hvitt bilde.
Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg bruker En liten adapter som fulgte med på skjermkortet. Jeg har et Nvidia kort innebygget i pc'en, så jeg har et adapter til den og, og det er ikke slik den ser ut. Jeg er helt sikker på at det er en ati adapter, og at tven og kabelen virker. Har brukt akkurat den samme kabelen og tven til mange andre kompositt kilder. Og fremdeles virker svideo strålende, men ikke kompositt... Begynner og lure nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...