wichtom Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 som sagt over. når jeg slår på serveren så sviver alt i 10 sec ca får sen slår seg av igjen.. det er en fijitsu-siemens primergy c150. den er kommet i hus i dag, men prøver å starte den. men jeg har ikke noe greie på servere og hvordan dem funker. kansje den ikke funker i det heletatt. men håper det ikke er noe stort prob da en slik en koster litt penger. håper det er noen der ute med samme problemet som orker å hjelpe meg litt. på forhånd takk.
jh_ Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Sjekk at cpu-vifta går, og at du har på goop(kjølepasta), og at vifta ikke står feil vei (det gjorde jeg en gang) hehe
wichtom Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Skrevet 3. januar 2004 har sjekka at vifta går... plugga bare inn alle ledninger når jeg kom hjem.. men kan jo være at det er en komponent som ikke virker da. skulle bare kjøpe 3 pcr i deler.. men fikk 3 stk som alle hadde intakte deler. så det var vist bare plug and play. men får ikke strart på serveren.skal ta alt ifrahverandre og sette dem sammen igjen. regner med det bare er å sette i strøm, tastatur, mus og skjerm på serveren og starte opp som en vanlig pc..er det ikke det da? som sagt er jeg grønn på servere. må nok lese litt ja
wichtom Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Skrevet 3. januar 2004 os er kankje greit å ha.. dett er en brukt en...regner med det lå inne på den. får ikke boota noenting jo. ikke i bios engan. men, sier det igjen, er helt grønn på servere
BlackDeath Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Du er sikker på at alle komponentene er i serveren? Mener at når vi kjøpte den siste serveren på jobben så ble den levert uten at RAM var montert inn. Mulig at HD heller ikke er montert, noen servere selges uten HD. Lykke til!
wichtom Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Skrevet 3. januar 2004 det sitter 256 ram i den. 2 stk scsi disker cpu er der og alt som skal være der.
wichtom Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Skrevet 3. januar 2004 det er denne serveren jeg kjøpte http://www.fujitsu-siemens.no/new/rl/produ...mergy/c150.html
Zamoht Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 ingen summing i det hele tatt i viftene? ingen respons i det hele tatt?
wichtom Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Skrevet 3. januar 2004 ingen summing i det hele tatt i viftene? ingen respons i det hele tatt? alle viftene går. men kommer ingen pip fra hk eller noe. bare et lite rødt flæsj i skjermen. så slår serveren seg av. alle kontaktene sitte i delene og hk. har ikke sjekket delene som sagt..satt bare i kontakten og koblett til skjerm og tasta/mus.kan være psu som ikke er snill eller noe sånt
jh_ Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Ettersom serveren er brukt så kunne du jo sendt en mail av han du kjøpte den av, ellers så ville jeg for sikkerhetsskyld sjekket at du har på kjølepasta, så kan du jo prøve å resette bios.
wichtom Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Skrevet 3. januar 2004 Ettersom serveren er brukt så kunne du jo sendt en mail av han du kjøpte den av, ellers så ville jeg for sikkerhetsskyld sjekket at du har på kjølepasta, så kan du jo prøve å resette bios. for å si det sånn. jeg kjøpte i utgangspumktet 3 stk pcr i deler for 1500 kr. og stor var overaskelsen å se at alle tre var komplette. har testet dem to andre og dem funker som bare det. men serveren starter ikke...sikkert bare en tulleting.
wichtom Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Skrevet 4. januar 2004 fant det ut nå gitt. demonterte det meste. og når cpu-vifta ble tatt bort. sto jaggy cpu opp ned. en idiot som har montert den sammen vist. nå starter den som en drøm.
jh_ Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Jeg ba deg sjekke om du hadde kjølepasta, hvis du hadde sjekket det så hadde du også funnet ut at cpu'en stod feil.
wichtom Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Skrevet 5. januar 2004 Jeg ba deg sjekke om du hadde kjølepasta, hvis du hadde sjekket det så hadde du også funnet ut at cpu'en stod feil. right
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå