Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utopi for nytt P2P system


Anbefalte innlegg

Jeg har en liten utopi her..

 

Sett jeg var en stor produsent av et slags digitalt åndsværk.. Dette er en type åndsverk som tar mye båndbredde å laste ned og dermed krever mye av serverene til mitt firma..

 

Tenk deg da et program på lik linje med Itunes, hvor en betaler en sum for å laste ned, MEN ble tilegnet credits for båndbredden du bruker til å dele med andre, slik at en til slutt vil få nye programmer/musikk gratis..

 

Det som skjer er at noen med stor linje faktisk vil få prisavslag for jobben de gjør med å dele programvare og båndbredde til betalende kunder og mitt firma som distribuerer åndsverk til hele verden flytter utgiftene fra å betale for egen båndbredde/servere til å gi kundene fordeler..

 

Noen som er med på ideen?

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fordel jeg ser er at leechere må betale, mens de som deler får fordeler ;)

 

Men det spørs om ISP'ene vil være med på det. Det er de som til slutt må betale for at vi skal bruke linjene oftere, dvs at bredbånd antakeligvis blir dyrere.

 

Men ideen er ikke dum, det kan jo hende at det kommer en gang i fremtiden. :)

Lenke til kommentar
En fordel jeg ser er at leechere må betale, mens de som deler får fordeler ;)

 

Men det spørs om ISP'ene vil være med på det. Det er de som til slutt må betale for at vi skal bruke linjene oftere, dvs at bredbånd antakeligvis blir dyrere.

 

Men ideen er ikke dum, det kan jo hende at det kommer en gang i fremtiden. :)

Vi betaler tross alt for linja... ISP'ne må jo regne med at vi bruker den.. Untett Telenor da.. som regner med at vi ikke skal bruke bredbåndet til hva det egentlig skal brukes til..

 

Vil da regne med at f.eks Nextgentel har det i kalkulasjonen sin at om en bruker faktisk bruker hele båndbredden sin, vil de tjene penger..

 

Kom gjerne med flere gode forslag til en fremtidig P2P løsning folkens...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...