Gå til innhold

Smoothwall, god firewall uten noe config?


Anbefalte innlegg

Kjører en maskin med Smoothwall som ruter/brannmur mot Telenor AVIDI. Har ikke konfigurert den i det hele tatt når det gjelder brannmuren. Trengs det ikke?

 

Lurer siden alle fildelingsprogram + + kommer rett på nett uten noe som helst form for sperrer som trengs åpnet osv. Er vant til Zonealarm og den skriker jo på den minste ting.

 

Kjører reint GRØNN+RØD oppsett.

 

Takker for svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du i det heletatt trenger en firewall er jo avhengig av hvor sikker du vil ha maskina di.

 

Dette er jo selfølgelig forskjellig fra person til person.

 

Jeg har frem til nå hatt bredbånd i ca 1 år (ISDN før dette) uten firewall uten noen problemer... Kan jo hende at noen har snoket på min maskin uten at jeg vet det, men siden det ikke ble noen skade som jeg la merke til så bryr det meg ikke.

 

Noe som kan være en grei regel er å ikke lagre tekst dokumenter med passord, koder osv på maskina.

 

Hvis du absolutt må ha slikt nedskrevet så skriv det på et ark... Dette overlever også system-krasj :wink:

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Du trenger ikke configurere firewall biten i Smoothwall, den er god nok fra før av.

 

De fleste fildelingsprogrammer virker, men ikke alle og noen virker bare delvis, slik som Direct Connect som må kjøre i passive mode.

 

Med Smoothwall trenger du ikke bekymre deg for sikkerheten, men huske å ha en god virus scanner oppe å kjøre, for den plukker ikke noen virus!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...