Gå til innhold

Vanskelig studie valg


Anonym1010

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg studerer nå på NTNU Gløshaugen sivilingeniør i kommunikasjonsteknologi. Dette er første året mitt og første semesteret mitt. Jeg merket veldig fort at dette studiet ble litt for vanskelig for meg med 4 emner (spesielt diskret matten). Men jeg har veldig lyst til å studere sivilingeniør i datateknologi og har jobbet hardt for å oppnå det. Nå ser jeg at det blir et krevende studium, og jeg har allerede fått mange problemer første semester med fagene. Jeg har da tenkt å ta noen fag fra dataingeniør, før jeg starter på dataingeniør linjen til NTNU til neste år (slik at jeg får fritak for noen emner). Det jeg ser er at matten og disk matten er slått sammen til et fag med 10 studiepoeng i dataingeniør linjen. Altså er diskret matten ikke eget emnet. Jeg klarer fagene dersom det er 3 emner om gangen og ikke 4 (noe det er første året til dataingeniør, selv om det er 10 studiepoeng). Men problemet mitt her er at jeg er 22 år nå, og "mister" da et år når jeg starter på nytt på dataingeniør linjen. Da blir jeg 23 når jeg starter igjen. Jeg kan fortsette informatikk linjen også, som er veldig likt datateknologi linjen (uten de tunge matte, fysikk og statistikk fagene). Hvis jeg velger informatikk linjen, så "mister" jeg ikke noen år fordi jeg har allerede de samme fagene på kommunikasjonsteknologi. Men jeg vil da ikke ha muligheten til å søke 2 årig datateknologi siving på NTNU, eller noe annet siving i landet eller utlandet. Så jeg er stuck på valget for hva jeg burde gå for. Burde jeg gå for informatikk eller dataingeniør? Hva vil være lurest her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...