Gå til innhold

FujiFilm Finepix 6900Z


Anbefalte innlegg

Nå har jeg nesten bestemt meg for å kjøpe dette kameraet, men er det noen som helst grunn til å titte på andre kameraer? Det er jo snakk om en del penger her, og det virker interessant til mitt bruk.

 

Noen som har noen alternativer eller erfaringer med dette kameraet?

 

Mvh.

Harald Kirkerød

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I ditt tilfelle, hvis du har bestemt deg for et fujifilm kamera, ville jeg ha ventet litt. 6900z er en utgående modell som erstattes av S602z i sommer og det betyr at du:

 

- sannsynligvis kan plukke opp 6900z for en billig penge på sensommeren

 

eller

 

- få den nye modellen for omtrent det du ville betalt for 6900z i dag.

 

Så, hvis du kan vente så slipper du å irritere deg over at du akkurat har kjøpt en utgående modell.

 

S602Z har samme oppløsning og samme optikk som 6900z men en nyere CCD (SuperCCD III), mulighet for høyere ISO, mye bedre makrofunksjon, bedre autofokus, bedre videoopptak (med lyd), støtte for både CompactFlash og SmartMedia, bedre batterisystem samt en rekke mindre forbedringer.

 

-flff

Lenke til kommentar

Takker for interessant svar.

 

Grunnen til at jeg nesten hadde bestemt meg, var fordi kameraet lå prismessig litt under Minolta Dimage 7. Det kameraet har jeg vært borti og jeg fikk inntrykk av at de hadde nogenlunde like funksjoner/spesifikasjoner.

 

Jeg har ikke bestemt meg for at det må være et Fujifilm-kamera, men etter det du sier der er kanskje Dimage 7 et bedre alternativ per i dag? Jeg er jo ute etter mest kamera for pengene, så per i dag er kanskje det mer aktuelt med et sånt?

 

Jeg er veldig åpen for andre anbefalinger også! :smile:

 

Mvh.

Harald

Lenke til kommentar

Finepix 6900 er et knallkamera som har kommet svært bra ut i mange tester.

 

I denne prisklassen ville jeg valgt Sony DSC-F505V, som selges til ca. 9500 kroner nå. Dette er en sinnsyk pris for et kamera med 5 Megapiksler, kraftig zoom og svært bra batterilevetid.

 

MLW

Lenke til kommentar

Hva gjelder D7 så er jeg inhabil, jeg eier selv et D7 som jeg er utrolig fornøyd med, men smaken er som baken, kameraet krever en del av deg og egner seg ikke så bra til point&shoot som f.eks 6900z.

 

Hva gjelder Sony kameraer så er jeg litt uenig. Jeg syns (jeg understreker at dette er mine personlige preferanser) at F-serien til Sony har en tendens til å ta bilder som er for fargemettede og det virker som Sony gjør dette bevisst fordi folk flest tenderer til å like det slik. Jeg er mer en tilhenger av kameraer som produserer mer presise / virkelighetsnære bilder som en så kan etterbehandle i f.eks Photoshop om nødvendig.

 

Dessuten tror jeg du blingset litt, MLW, F505V er et 2.6MP(3.34MP sensor) kamera, så jeg antar du mente F707...

 

-flff

Lenke til kommentar

Dette er ikke lett. :smile:

 

I forhold til pris, ser det ut som om Fujufilm 6900Z er det jeg leter etter. Men som fl0ffy sa i en tidligere posting, er dette en utgående modell. På en annen side er det noen måneder til den nye modellen kommer, og jeg er ivrig etter å ta bilder nå! :smile:

 

Jeg har titta litt på sony-kameraene, og DSC-F707 er absolutt et morsomt kamera, men det er litt for dyrt. Hvordan er DSC-F505V i forhold til mine "krav"? Dette er jo forsåvidt et gammelt kamera, det også.

 

For å si det sånn, så er jeg ikke helt sikker på hva jeg ser etter av funksjoner etc. Men det jeg har lest om dette kameraet virker interessant. Jeg er på utkikk etter et kamera som tar gode nærbilder (20-30 cm ca.), har zooming-muligheter og tar bilder av god kvalitet generelt!

 

Mvh.

Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...