Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf - fossil vs hybrid GTE


sindredl

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser på å kjøpe en Golf 2016 modell i sjiktet 150-190k ca. Bruken blir i hovedsak fritidsaktiviteter og turer, ikke daglig bruk.

Ser på Finn at det ligger ute endel Golf GTE (hybrid) biler også i ca samme sjiktet som fossilvariantene, så det er jo litt interresant, de ser jo også litt finere ut og skal være sprekere.
Bor i Oslo og der jeg bor kan jeg leie parkering, enten vanlig eller med elbillading, med elbillading koster 300kr mer i mnd (pluss strømforbruk) enn vanlig.

Så jeg står egentlig mellom 2 alternativer her:
- Kjøpe Golf GTE og leie elbilparkering
- Kjøpe vanlig Golf og leie vanlig parkering til 300kr mindre i mnd.

Ser jo for meg at det mest fornuftige er å kjøpe en vanlig Golf og parkering.

Noen som har noen tanker? Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svein M skrev (2 timer siden):

Det er ikke nødvendigvis nødvendig å lade hybriden hjemme, du kan også bruke den hovedsakelig på bensin og lade andre plasser enn hjemme når det passer.

Veldig godt poeng ? Et par av elbilladerene ved borettslaget mitt er også satt til offentlige også, så kan lade her og. 

Kom over denne hybriden https://www.finn.no/192714151. Nesten litt spesielt at den har såpass lav km.stand og ligger i samme prissjiket som mange andre med langt høyere km.stand. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemstilling for noen år siden. Jeg endte opp med en fossilvariant. Det var på grunn av at av de spesifikke bilene som var aktuelle for meg den gangen, hadde denne fossilbilen bedre seter og Webasto. Har inntrykk av at GTE'ene ofte har enklere seter, men det finnes såklart helt sikkert unntak. Det er jo ikke sikkert setetype er så viktig for deg heller. Poenget er at jeg ville ikke hengt meg så mye opp i fossil eller hybrid, men heller øvrig utstyrsnivå. 

Webasto får man vel både i fossil og hybrid. Ja, i GTE kan man forhåndsoppvarme bilen ved hjelp av batteripakka. Ikke la deg lure til å tro at dette fungerer i nærheten like bra som en Webasto. 

Det er rikelig med futt i en 1.4 tsi, men GTE er såklart på et annet nivå. Jeg hadde en A3 E-tron før Golf'en, disse har vel nøyaktig samme motor/hk Golf GTE. Må si det var litt befriende å slippe og drive med ladekabel hele tiden. Særlig ettersom den reelle rekkevidden i disse er ganske begrenset. 

Hvis videresalg er et poeng kan jeg godt tenke meg at GTE er lettere å selge. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...