Gå til innhold

TEST: PC til under 10.000: Jeg måtte klype meg i armen da jeg så resultatet av batteritesten [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk dere også på limpinnen, digi.no ? Jeg kjøpte en Yoga S730 i april md. 2019. I begynnelsen varte batteriet i imponerende 9 timer ++. Etter et halvt år, i oktober md. var batteriet ferdig. Siden har pc'en vært FIRE (4) ganger til rep. Første gang for å bytte batteriet på garanti. Andre og tredje gang fordi det berømte verkstedet i Kongsvinger (InfoCare) klarte å lage nye feil med maskinen. Nå i sommer, jeg tror det var i begynnelsen månedsskiftet juni/juli røk batteriet igjen. Jeg sendte maskinen igjen til Kongsvinger, der de la den på is fordi de var misfornøyd meg meg, kunden. Først etter intervensjon fra leverandørens side, Komplett, fikk de opp farten og reparerte pc'en. Henvendelser fra min side gadd de ikke å svare på, fordi man "la et par uker etter med å sende meldinger til kundene".

Nå har jeg et batteri som varer i fire timer.

Prisene på PC'er har økt voldsomt i den siste tiden. Kvaliteten på maskinvarekomponentene er bare blitt dårligere. Jeg har ikke hatt en pc (Lenovo, HP og Asus) de siste fem årene som det ikke har vært alvorlige feil med i garantitiden. Min neste datamaskin blir en Mac dersom jeg får leve. Hovedgrunnen er å unngå verkstedet i Kongsvinger som har monopol på alle fabrikater i Norge, med unntak av Microsoft og Mac.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...