Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

SSD når 100% etter 15 minutt med nedlasting og blir der.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en low-end SSD med ganske laber ytelse. Har en lignende selg og den er langt under det man burde kunne forventa. Vil tippe det er der problemet ligger.

Hva slags hastighet har du når du laster ned? Og hva slags kontroller er SATA6G_4? Intel? Marvel? Evt om du har merke og modell på HK?

Edit: En ting du bør gjøre er å gå inn på SSD-en i enhetsbehandlig og forsikre deg om at skrive-cache er skrudd på.

writecache.png.360a7307c224703a10801cbc0f75b803.png

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
1 minute ago, sedsberg said:

Det er en low-end SSD med ganske laber ytelse. Har en lignende selg og den er langt under det man burde kunne forventa. Vil tippe det er der problemet ligger.

Hva slags hastighet har du når du laster ned?

Jeg har 500mbit linje, så jeg klarer fint å nå full hastighet på 64 mb/sek i cirka 15 minutter, så skyter den til 100%. Har prøvd med kabel for å forsikre meg om at det ikke var noe galt med det trådløse nettet. Har også prøvd å formatere PC-en et par ganger. Har aldri vært borti feil med SSD tidligere, men lurer på om det er noe galt med selve disken. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, sedsberg said:

Jeg tror de rett og slett bare er sånn. De går veldig fort helt til disk-cache er full. Da kneler farta. Sjekk med et program som f.eks. AS SSD hva den klarer så kan du evt. reklamere hvis den er langt under det den liksom skal klare.

Men sjekk skrivecache.

Sendte inn en reklamasjon. Er ikke verdens undergang om det ikke går, men lov å prøve. Får heller bytte til en brukbar M2 SSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...