Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Rotter under terrassen


Anbefalte innlegg

Hei,

Vi flyttet inn i en tomannsbolig i mai. Ble fortalt at de har hatt litt problemer med rotter grunnet tidligere eier her, da de hadde kaniner og hundemat stående ute. Har selv observert rotten en gang i naboens hage. 

Har verken kompost eller nedfallsfrukt i hagen. Gresset blir klippet av robot så det er alltid relativt lavt. Så det er ingenting som tilsier at terrassen vår skal være et matfat for den. 

Fikk beskjed nå at naboen har observert den flere ganger og mistenker at den bor under terrassen vår. Det er noe som ser ut som små hull som er gravd under terrassen. Terrassen ligger helt nede på bakke. Det er ingen god måte å se under den på. Vurdere nå å rive opp borda, da skruene som er brukt er skrudd så lagt ned i bordene og fullt seg opp med støv og sand så klarer jeg ikke å skru det pent ut. 

Spørsmålet mitt da er, vil jeg kunne "tvinge" rotta bort på en annen måte? eventuelt kan jeg forsøke å tette igjen på en slags måte, om noen har erfaring med det?

Er litt redd for å bruke gift eller tette igjen, da den da kan dø under der å begynne å lukte eller enda verre bli tvunget til å finne en alternativ måte ut som vil bli inn i huset. 

Terrassen ligger som sagt på bakkeplan inntil grunnmuren og en bod som står på lecablokker. 

Sikkert litt surrete innlegg dette her, men er ute etter gode råd og tips som ny huseier :) 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...