Gå til innhold

Skifte vifte i psu


Anbefalte innlegg

Var ikke helt sikker hvordan kategori jeg skulle legge dette innleget i men det ble denne ;) Jeg har tenkt og bytte vifte i min chieftec psu med en slik 12 cm vifte fordi jeg synes orginal viften bråker for mye. Jeg har tenkt og ta ut den gamle viften og skjære hull oppå psuen og feste 12cmen der men jeg lurer på om vifta burde blåse eller suge? Om jeg burde bore litt ekstra luftehull i psuen? Og hvordan turtall viften burde kjøre på?

Endret av e_rik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg demontert den og skal ta ut den orginale viften, det er to strømledninger som går fra viften og til psuen der de er lådet fast og jeg lurer på om hvis jeg naper dem av vil strømforsyningen enda virke? Eller vil den ikke starte fordi den oppdager at det ikke er noen vifte for og kjøle den?

Endret av e_rik
Lenke til kommentar
Har samme PSU'en, funderer på å modde den jeg også... :cool:

Du har vel ikke bilder eller noen dokumentasjon på hva du gjorde vel?

Funderer på å legge plexi og noe lys inni... Rødt så d ser ut som det gløder?

Nei jeg har ikke digitalkamera men, det funker fett vifta står på min rpm og luften som kommer ut fra psuen er bare lunken ;)

Det jeg gjorde var og ta ut orginalviften skjære hull for ny vifte med stikksag, borre hull for festeskruene til vifta og så sette den nye vifta inn ;)

Endret av e_rik
Lenke til kommentar

OK, var det der med de to ledningene...

Finner vel ut av det når jeg opner boksen, tar ikke sjansen på å opne den nå. Har en del arbeid å gjøre før jeg sykmelder pc'n :D ¨

Du vet vel ikke hva lydnivnået på PSU'en var før inngrepet?

Hvordan er lydnivået nå i forhold til før? Har du regulator?

Hvilken vifte brukte du som utsug?

Lotz of questionz :scared::green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...