Gå til innhold

Nytt oppsett stereo, tips!


Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe stereo anlegg til musikk, film. Blir brukt 50/50 til begge deler. Har også planer om multirom i fremtiden.

Har vært å hørt på mye forskjellig og landet på dette her. At jeg betaler litt mer for en god integrert forsterker med mulighet for multirom og høytalere som spiller presis og klart. Har vært og hørt på dali høyttalere, kef serier og monitor audio serien. Har også landet på Marantz integrert forsterker som spiller musikk harmonisk i mine hører i budsjettet mitt.

Budsjettet er på rundt 20 000 - 23 000 kr tilsammen med høyttalerkabel og bananplugger.

Har landet på dette her:

Forsterker: Marantz PM7000N

Høyttalere: Monitor Audio Bronze 200

2 x 2 m høytaler kabel med bananplugger.

Har fått totalt pris på dette her til 21 500 kr ifra soundgarden. 

Høres dette ut som en fornuftig løsning med tanke på pris og mine behov? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer også litt an på type musikk du benytter. Både Marantz og Monitor Audio ligger på den nøytrale siden.

Marantzen er oppgitt til 60W, og høyttalerne oppgir anbefalt 40-120W forsterker. De har en sensitivitet på 88dB, som gjør at de er litt tungdrevne til å være gulvstående høyttalere.

Kan legge til at Heos appen for multirom ikke er bra, og på norsk slites det med veldig dårlig oversettelser slik at man tror man stiller på noe annet det det man gjør. Har ikke erfaring med den vedrørende musikk av, men kun vanlig bruk da en kompis av meg har dette på lyden i stua si.

Ville kanskje anbefalt deg å kikket på Sonos eller Bluesound sine integrerte. De har lagt bedre grensesnitt.

Den nye Sonosen har fått gode anmeldelser, og støtter nå også ARC hvis man skulle trenge det fra en TV: https://www.hifiklubben.no/sonos-amp-musikkanlegg-med-streaming/sonampbk/

Ser den nye til Bluesound også har fått ARC: https://www.hifiklubben.no/bluesound-powernode-2i-hdmi-musikkanlegg-med-streaming/blspowernode2iv2wh/

Har testet begge grensesnittene mye, og fortrakk Bluesound selv når jeg valgte multirom. Begge er ca like kraftige som Marantzen (Sonosen er oppgitt til 105W, men med 0,1% THD, så den er nok nær 60 på samme THD som Marantzen), her har Bluesounden enda lavere forvrenging oppgitt enn det Marantzen har også

Har selv Marantz prosessor, og byttet ut Marantz effekt trinnet til ett fra Rotel for å få litt mer morofaktor. har også ett par Monitor Audio høyttalere, men aldri hørt på de alene, da de er satt opp som Atmos høyttalere hos meg.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...