Gå til innhold

Kabinett (P4)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt til å oppgradere pc'en min og leter etter et kabinett.

Er det nødvendig å kjøpe et kabinett med kabinettvifter når jeg skal ha en P4 1,6-1,8mhz Northwood?

Jo ferre vifter, jo minde bråk, right?

 

*Krav

 

- Det bør helst koste under 1000kr, men kan nok komme opp i en 1500 for en god løsning.

 

- Det bør ikke bråke mer enn P4Northwood boxed vifta.

 

- Jeg vil ikke drive med modifisering av PSU-vifter og lignende

 

- Vil ikke ha noe gigantisk tårn, så helst ingen full towers som tar -mye- plass

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en så kjølig CPU (antar at du ikke skal OCe) er ikke kabinettvifter en absolutt nødvendighet. Likevel er det å anbefale.

 

Miditower: et fra "Chieftec" eller "Elle"

 

PSU: du kan prøve codegen 300W som de har på microplex.no skal visst være stillegående. men sjekk opp dette først!

 

Så kjøper du 1-2 80mm vifter fra enten papst eller enermax. (12dB for papst)

 

Dette bør ikke bli mye over tusenlappen.

 

 

Ikke kjøp Aopen HQ45!

Lenke til kommentar

som sagt,det var p-4 det er snakk om her, den blir jo ikke så varm som AMD. dermed ingen grunn til extra kabinett vifter

 

 

kjøp deg Chieftec midi (sølv) på microplex, sammen med 300watt ENERMAX, men fan control.. da får du en PC som er SILLE! ogsom ikke er noe stor

 

 

Housey

 

_________________

Dan Stamnes

webmaster @ gfx-hysteria.com

 

[ Denne Melding var redigert av: house på 2002-03-06 23:28 ]

Lenke til kommentar

Alle kabinetter passer, P4 er en relativt kjølig sak og trives godt i så og trange kasser om du ikke vil ha noe som "fyller" rommet. Ekstra kabinett vifter er ikke noe vits med mindre du skal trimme (mye).

 

Personlig ville jeg gått for at Inwin kabinett, disse starter på rundt 500kr med en 250W PSU (som selv om komplett ikke opplyser om det er P4-OK) som lett driver en 2GHz++. Kassa kommer og med en 80mm vifte om du vil bruke den og er helt skrueløs.

 

Vil du legge mer penger i det er vel chieftec noe å kikke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...