Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

steg for steg "gjør-det-selv" ?


Anbefalte innlegg

heisann,

skal hjelpe en venn med å koble til splitter og hele sulamitten men jeg har ikke vært borti denne pakka før, kan noen forklare meg steg for steg hva man skal gjøre?

 

(finnes sikkert en bruksanvisning av noe slag i pakka men jeg skal dit ikveld og montere... :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann,

skal hjelpe en venn med å koble til splitter og hele sulamitten men jeg har ikke vært borti denne pakka før, kan noen forklare meg steg for steg hva man skal gjøre?

 

(finnes sikkert en bruksanvisning av noe slag i pakka men jeg skal dit ikveld og montere... :D )

Splitteren inn skal før alle telefonuttak på linja, har du montert andre GDS-pakker?

Lenke til kommentar
nei det har jeg ikke :)

Skal splitteren kobles før alle telefonkontaktene? så hvis man vil ha internett på en maskin oppe i huset så må man koble routern til før første telefonuttak? (dvs i første etasje)

Ja, splitteren må inn før første uttak.

Det trenges kun et par (to ledninger) mellom splitter og modem, det ligger som regel ledige par i eksisterende telefonledninger som kan brukes mellom splitter og modem.

Hvis det er ISDN må splitteren settes inn før ISDN-boksen, er linja uten telefon kan du blåse i hele splitteren.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

adsl.GIF

 

de jeg skal montere hos har skiftet ut ledningsbaserte telefoner med trådløse men siden isdn boksen samt trådløs tlf sentralen finnes i 1etasje og de skal ha internett i 2etasje blir dette et lite problem.

 

mulig lsøning:

de har en ledning som går fra 1etasje til 2etasje som ikke er tilkoblet jeg lurte derfor på om det gikk an å bruke splitteren til å splitte ledningen til isdn boksen (ledning a) og plugge inn 1etasje-til-2etasje ledningen (ledning B) til splitterkontakten og så koble routeren til andre enden av ledning b ...

 

dette vil fungere?

 

 

(ps... håper dere forstår den fine tegningen min :D )

Endret av texaco
Lenke til kommentar
heisann,

skal hjelpe en venn med å koble til splitter og hele sulamitten men jeg har ikke vært borti denne pakka før, kan noen forklare meg steg for steg hva man skal gjøre?

 

(finnes sikkert en bruksanvisning av noe slag i pakka men jeg skal dit ikveld og montere... :D )

Splitteren inn skal før alle telefonuttak på linja, har du montert andre GDS-pakker?

Det har ikke jeg gjort på min , men funker fortsatt fint , kansje forskjell fra ISP til ISP :dontgetit:

Lenke til kommentar
Det har ikke jeg gjort på min , men funker fortsatt fint , kansje forskjell fra ISP til ISP :dontgetit:

Vel, da er den ikke korrekt montert.

Dette med splitteren er jo selvsagt bare hvis man har telefon eller bruker telefoner som er koblet inn før splitter.

Og nei, det er ikke forskjeller på dette så lenge du bruker ADSL men det er forskjeller på telefoner og om de selv har filtrering av høye frekvenser eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...