Gå til innhold

Horisontale linjer på skjermen (LG 34GK950F-B)


AndersT2

Anbefalte innlegg

Skjermen min har den siste uken startet å vise horisontale linjer., og blitt verre og verre.

Har link til video av problemet nederst.

Den øvre delen blinker av og på med 1 sekund hver gang. Når det er av så har hele skjermen horisontale linjer som så vidt syntes. ikke mulig å ta bilde av de. Men på det lyse grå på hver side her inne på Diskusjon så synes de godt.

Det er samme hvilken inngang jeg benytter (HDMI 1 og 2 eller DP), og samme hvilken PC, så det virker som det er selve monitoren.

Noen som har vært borti det og vet hva det kan være?

Har prøvd å sette ned HZ fra 144, og HDR av og på, men er fortsatt helt likt. Det blir verre og verre for hver dag som går.

 

Video av problemet: https://www.youtube.com/watch?v=CuotK9eCjX8

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en TV med intern jordings feil, "løs" intern jordings ledning, som bla ga feil som var veldig like de du har. Disse hadde noe varierende utseende og grad over tid.

Om eventuell jordings feil ligger på utsidene av skjermen, på samme eller annen sikrings kurs, kan det gi symptomer på skjerm?

 

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
baggiebridges skrev (18 timer siden):

Hadde en TV med intern jordings feil, "løs" intern jordings ledning, som bla ga feil som var veldig like de du har. Disse hadde noe varierende utseende og grad over tid.

Om eventuell jordings feil ligger på utsidene av skjermen, på samme eller annen sikrings kurs, kan det gi symptomer på skjerm?

 

Hei

Ser ut som det er dukket opp jordfeil på trafoen her ja. Ikke inne hos meg siden jeg har jordfeilautomater på alle kurser. Skal teste med en ujordet skjøteledning i mellom.

Det gir ikke noe feil på de 2 andre skjermene jeg har. De har samme type strømforsyning, men er ett annet merke.

 

EDIT: Det ser ut som det fikset problemet med de synlige linjene ja. De som hele tiden er bak der er nok da ett resultat av jording som kommer inn via andre komponenter.

Får sende innjordfeil melding til nettselskapet, og får håpe de fikser ting kjapt.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...