Gå til innhold

Hjelp til studentpc


Anbefalte innlegg

Jeg blir fulltidsstudent fra høsten av, og behøver i den forbindelse en laptop som kan være min følgesvenn de neste 6 årene. 
 

Den vil stort sett bli brukt til tekstbehandling, notater, Officeprogrammer og surfing. Ønsker allikevel at den skal holde seg rask i lange økter der det helt sikkert blir avsporinger med både YouTube og Netflix. 
 

En rask maskin, høyoppløselig skjerm og batteritid er mine viktigste kriterier, i den rekkefølgen. 
 

Har dere datakyndige noen tips til hvilken maskin jeg skal kjøpe? Brukt eller ny, men prisen bør ikke ligge stort høyere enn 10000,-.

 

Takk for hjelpen!

Endret av Nicpsy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av egen erfaring vil jeg ha gått for 17" hvertfall. Hadde det under mine studier og syntes synd i de med 13-14". Nå studerte jeg IT og Mekanikk. Så god plass var en fordel mhp. programmering, 3D modellering og teknisk tegning. Også en fordel mhp. youtube og netflix. ;)

 

Ikke lenge siden jeg skaffet meg en 17" msi GF75 thin 9SC. Veldig fornøyd med den og kostet bare 8-9.000,- Lenovo har en tilsvarende modell med muligens bedre museplate og blågrønn lys istedet for msi rødt.

Ser årets utgave ligger rundt 12k. Da er det kanskje andre modeller som gir mer krutt for pengene.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...