Gå til innhold

Måle hastighet?


Anbefalte innlegg

Hvordan kan en måle hvilken overføringshastighet en får til sin eksterne disk. Skal være USB 2.0 både laptopen og kabinettet... Hvilken hastighet kan jeg vente å få? Sitter og fører over noe nå, virker ikke som det går så saiko fort. Har hastigheten på den eksterne disken noen betydning?

 

Takk! Og godt nytt år! :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde få en hastighet på ca. 50 MB/s. Maks teoretis er 60MB/s (480Mb/s) en fil på 100MB burde ikke ta mer enn 3 sek. så lenge hdden er relativt ny. Kan hende har du ikke installert USB2.0 drivere? Da ville du ikke får mer enn ca. 1MB/s.

 

Edit: siden du bruker HDD kabinett så vet jeg ikke hvor raskt det vil bli (har aldri prøvd noe sånt). Kanskje disse ikke er like raske som faktiske eksterne HDDer. Som sakt så vet jeg ikke, men det burde ikke bli så mye tregere uansett.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Nå er den eksterne koblet rett i maskina, og ikke i eMagic PC-card USB 2.0/FireWire combo kortet...

Når jeg slår på disken kommer det en melding med: "The USB mass storage device is a HI-SPEED USB device and will function at reduced speed when plugged into a non- HI SPEED port."

 

Har Dell egne drivere til USB 2.0 portene? Det PCMCIA kortet vil fremdeles ikke merke at jeg kobler disken til i det kortet...

 

Lei nå!

Lenke til kommentar

Hva? Nå henger jeg ikke med helt her... Jeg har USB 2.0, men ikke støtte for high-speed?

Enn det PCMCIA kortet da? Burde vel ha high-speed der da?

 

Dette står på fakturaen min, fra Dell:

"Standard komponenter

2 USB 2.0, 1 PCMCIA, S-Video (TV-out), VGA"

 

Takk for alle svar

 

Edit: Etter masse leting på Dell.com finner jeg enda ikke ut noe. Er det flere typer USB 2.0? Noen med, og noen uten støtte for High Speed?

Endret av and_mit
Lenke til kommentar

Ja, da skal jeg vel ha High Speed da... Merkelig. PCMCIA kortet nekter fremdeles å virke, og det finnes ikke noen drivere. Kortet funker til andre saker da, i XP, som mus og tastatur. Så det er egentlig ingen krise liksom. men kjipt at det ikke funker når en først har kjøpt det.

 

usb.jpg

 

Dette er meldingen som kommer når jeg kobler til disken, rett i maskina... Ingen andre som har samme problemet? Har lagt inn SP1.

 

Tips?

 

Edit:

Finner ingenting verken på dell.com eller på E.magic sin hjemmeside... Skal jo funke smertefritt dette, med både emagic PCMCIA og det kabinettet fra samme merke. Lei av USB 1 hastighet nå, blir lei!

Endret av and_mit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...