Gå til innhold

Kjøp av stasjonær gaming PC (budsjett ca. 25k ink skjerm))


Anbefalte innlegg

Heisann,

Har solgt min "gamle" stasjonære PC og vil bygge en ny og litt kraftigere (hadde tidligere R6 3600 + 5700 xt)

Har vurdert noe lignende som dette: https://www.komplett.no/configure/1139843/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-epic-gaming-pc/komplett-i230-epic-gaming-pc-powered-by-asus 

PCen kan jeg bygge selv og Windows trenger jeg ikke. Av kabinett ønsker jeg så minimalistisk og anonymt som mulig. Budsjettet er noe fleksibelt. Jeg kan øke budsjettet om gode grunner taler for det, men samtidig ønsker jeg ikke å bruke mer enn nødvendig. Kommer til å spille hovedsaklig Warzone, CS:GO, Fortnite, Valerant og vil kjøpe en 240hz skjerm til rundt 5k. 

Noen som har innspill? Noe jeg kan gjøre for å redusere prisen uten nevneverdig reduksjon i ytelse? :) 

Tusen takk! 

Endret av diesto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satte opp en komponentliste ca. tilsvarende den ferdigbygde fra Komplett  her:
https://www.komplett.no/wishlist/shared/6fdfd61e-52db-405e-875f-e51cc366bf24

Gikk for en 10600K istedet for 10700K - 10700K har 2 ekstra kjerner og 4 ekstra tråder, men koster nesten 1500 Kr. mer.

Siden det ikke var nevnt så valgte jeg et hovedkort med "alt", slik som WiFi og USB-C, så her går det såklart an å spare noe ved å velge noe med færre "bells and whistles".

Kan spare rundt 1000 Kr. ved å velge 16 GB RAM. Men RAM er svindyrt nå uansett (jeg gav 1118 Kr. for 32 GB DDR3 i 2013). Og skjermkort er det vel best å vente med til 30xx-serien kommer. Kan alternativt spare ~1000 Kr. ved å gå for en 9600K + Asus Z390-F Gaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...