Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

tråkket på glasskår


Gjest 9007d...a33

Anbefalte innlegg

Gjest 9007d...a33

Hei, for 2 dager siden tråkket på et glasskår, det blødde veldig mye i starten. Men stoppet raskt å blø når jeg fikk lagt plaster på. Jeg renset kuttet og tror ikke det er noe mere glass i kuttet. Men 2 dager etter det skjedde er jeg veldig rød rundt kuttet og er veldig øm og det er veldig vondt å trakke med foten. Det kommer masse veske ut av kuttet og det har ikke kommet noe skorpe enda. Burde jeg oppsøke lege eller kommer kuttet til å helbrede seg selv.

  • bilde: 

EE2E44BB-9BDB-4830-8955-6155D8AB9137.png

Anonymous poster hash: 9007d...a33

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ringt fastlegen og hørt om det er en ledig time i dag eller morgen, de kan ta hastetimer. Hvis ikke ville jeg bare gått til legevakten. 250 kr er en billig pris for å være sikker på at du ikke får infeksjon eller verre. Du får kanskje noe salve eller noe å bruke også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sier litt seg selv at sår under foten er svært utsatt for forstyrrelser i tilhelingsprosessen, fordi såret blir mekanisk påvirket hver gang du går.
Det er også en plass som er mer utsatt for infeksjoner.
Under tilhelingen, er det normalt å forvente lett hevelse, rødme, væskedannelse og noe smerte.
Åpenbare tegn på infeksjon er dessverre de samme symptomene. Men ofte er de eneste forskjellene raskt innsettende hevelse, pulserende smerte og illeluktende pussdannelse.
Bildet du har lagt ved indikerer ikke sikkert verken det ene eller det andre.
Et besøk på legevakten vil sannsynlig resultere i at de vasker såret, bandasjerer det og ber deg holde foten i ro. 
Dette kan du derfor likegodt gjøre selv. Plaster er ikke god nok bandasjering i dette tilfeller, her må du ha noe mer.
Men bruk sunt fornuft. Er du urolig, gjør som Taurean her ovenfor foreslår, bruk legevakten, eller din egen fastlege imorgen tidlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...