Gå til innhold

Hjelp til å skissere et dual-input trinn foran en UPS (løst)


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal snart på et jobb-intervju og har i den anledning fått en oppgave jeg må løse fram til intervju ? Kunne trenge litt hjelp på veien.

Litt enkelt forklart så er oppgaven som følger:
En 230VAC (6kW) UPS (med innebygd batteri) har per nå strømforsyning fra en kilde. Oppgaven går ut på lage en løsning som lar denne UPS'en kunne bli forsynt fra en alternativ 230VAC-kilde dersom hoved-kilden faller ut.

Selv har jeg mest kompetanse innen automasjon og ikke med strømforsynings-systemer. Så jeg tenker da enkelt og greit noen relé mellom linjene som sørger for å koble ut/inn hoved- eller alternativ spenningskilde etter hvilken som har strøm, men har på følelsen av at dette blir altfor enkelt i forhold til hva den potensielle arbeidsgiveren forventer ? Er ellers utdannet elektro-ingeniør.

Har lagt ved et utsnitt av el-skjema under. Rød pil markerer rekke-klemme for nåværende strømforsyning. Tenker å legge til et par til ved siden av og deretter noen reléer. Har undersøkt litt på nett allerede og har vel skjønt at UPS'er er nærmest et eget fagfelt å regne. Nærmere bestemt elkraft ?

UPS-case.png.39a74fd679000b0f6b8978ef1fa72d11.png

Lenke til kommentar
  • janingar endret tittelen til Hjelp til å skissere et dual-input trinn foran en UPS (løst)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...