Gå til innhold

Defekt IC7-MAX3?


Krø||e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jam jam, husker da rammen satt halveis neddi sporet, det lukta svidd pik_k... og brikka fungerer fungerer :) på en eldre maskin da :cool:

heldig jeg :dribble:

 

kom på en ting: om allle as3/as5 limer seg til kjøleren? Jeg får nemlig ikke av kjøleren uten å dra me cpu'en (som er låst med dem pinnen)

Lenke til kommentar
kom på en ting: om allle as3/as5 limer seg til kjøleren? Jeg får nemlig ikke av kjøleren uten å dra me cpu'en (som er låst med dem pinnen)

Nope, AS3 skal ikke lime seg fast. Selv har eg aldri hatt det problmet som du nevner her?

Det kan være at det er ett vakum mellom cpu'en og kjøleren din, på grunn av AS3.

Du kan tenke deg samme prinnsippet med to glass plater og litt vann, du klarer ikke å løfte glasset rett opp.

Det du kan gjøre er å vrenge kjøleribben din litt til den slipper, altså slipper luft inn mellom core og kjøleren.

Lenke til kommentar
kom på en ting: om allle as3/as5 limer seg til kjøleren? Jeg får nemlig ikke av kjøleren uten å dra me cpu'en (som er låst med dem pinnen)

Nope, AS3 skal ikke lime seg fast. Selv har eg aldri hatt det problmet som du nevner her?

Det kan være at det er ett vakum mellom cpu'en og kjøleren din, på grunn av AS3.

Du kan tenke deg samme prinnsippet med to glass plater og litt vann, du klarer ikke å løfte glasset rett opp.

Det du kan gjøre er å vrenge kjøleribben din litt til den slipper, altså slipper luft inn mellom core og kjøleren.

Jepp, prøv å lirke den løs. Men for guds skyld, ikke bruk rå makt :scared:

Lenke til kommentar

Neineinei...feil. Dette er ett kjent problem for enkelte! Mange opplever dette, tilogmed jeg. Det du skal gjøre er å ta en hårføner å varme CPU og ribba opp slik at de slipper taket på hverandre. Det var slik jeg gjorde. Hvis du ikke varmer det opp og bare river, sliter og vrenger, kan du skade CPU.

 

Når Goopen først blir varmet opp av at pc'en står på, og når du da skrur av maskinen blir goopen kald. Da fungerer den akkurat som lim.

 

Ivertfall, når du får varmet det opp, faller de nesten fra hverandre ;)

 

Råd fra Intel er å ha på maskinen i 30min før du skal ta ut CPU, slik at det ikke blir klistret på den måten.

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...