Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Historie Og Religion VG3


Gjest Slettet+981734123

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981734123

Hei:)

Jeg er straks freidig med VG2 ved studieforberedende utdanningsprogram. Lurer på hvordan historie- og religionsfaget er på VG3. Målsettingen min er å få femmer i begge fagene. Er det noen temaer som er viktigere enn andre, eller noe jeg eventuelt burde lese meg opp på i løpet av sommeren? 

Setter pris på alle tilbakemeldinger:)
historie-religion.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke dårlig å være så tidlig ute. I historie er det å fokusere på å kunne se sammenhenger, kunne drøfte og vise evne til kildekritikk og refleksjon uten nødvendigvis å ha et fasitsvar ofte det som gir 5ere hos mine elever. 

I RLE gjelder mye av det samme, i tillegg til evnen til å ha et utenfraperspektiv på de ulike religionene og temaene. 

Hva som er viktigere å fokusere på enn annet er vanskelig å si fordi det avhenger av læreren din. Noen lærere fokuserer mer på noe enn andre ting. Kanskje læreren din er skikkelig inne i andre verdenskrig og bruker mye tid på det, mens jeg feks går ganske fort gjennom selve krigen. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Tomeito skrev (På 31.5.2020 den 21.32):

Ikke dårlig å være så tidlig ute. I historie er det å fokusere på å kunne se sammenhenger, kunne drøfte og vise evne til kildekritikk og refleksjon uten nødvendigvis å ha et fasitsvar ofte det som gir 5ere hos mine elever. 

I RLE gjelder mye av det samme, i tillegg til evnen til å ha et utenfraperspektiv på de ulike religionene og temaene. 

Hva som er viktigere å fokusere på enn annet er vanskelig å si fordi det avhenger av læreren din. Noen lærere fokuserer mer på noe enn andre ting. Kanskje læreren din er skikkelig inne i andre verdenskrig og bruker mye tid på det, mens jeg feks går ganske fort gjennom selve krigen. 

Trådstarter her med ny bruker. Endte opp med 6 i historie og 5 i religion. Historiekarakteren er nok hjulpet av at læreren kun vurderte oss med innleveringer og diskusjon i grupper. Ønsker alle en god sommer:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...