Gå til innhold

Hvor ofte formaterer du?

knutby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet
Hver gang PC'n klikker :thumbs:

:yes:

Skrevet

Spørs hvilken partisjon du tenker på. C: ca. en gang i året. D: har jeg aldri formatert :ermm:

I morgen blir det faktisk ny disk på meg. Formaterer C: på den jeg har, og setter den inn i en annen maskin. Snakk om å starte det nye året fra scratch! :scared:

Skrevet

Jeg har ikke formatert på...ehm...lege siden!

Sikkert 1 gang på ett eller to år. Spørs om jeg trenger det. Men så spørs det også vilken partisjon det er.

Skrevet

Skal når jeg får ny harddisk formatere hver gang i månede, da har jeg en backup disk til å legge "freeware" og annet stuff på. Altså, formaterer når jeg får ny harddisk

Skrevet

Siden dere sitter og snakke om formatering her......hva er partisjon? Betyr det at man deler harddisken i to, liksom? Og hva er fordelen med det?

Beklager hvis det er litt off-topic, men det er sikkert lov her på søppeldynga :shrug:

Skrevet
Siden dere sitter og snakke om formatering her......hva er partisjon? Betyr det at man deler harddisken i to, liksom? Og hva er fordelen med det?

Beklager hvis det er litt off-topic, men det er sikkert lov her på søppeldynga :shrug:

:yes:

Skrevet

Da får man to harddisker, som gir dobbelt penga for ytelsen.

Eller noe slikt.

Skrevet

Bruker å formatere, når jeg har begynt å få masse piss og slikt på pcen.

Når man ikke veit hva man har og slikt, når jeg merker at det er treigt.

1 gang hver 3mnd tror jeg..

Skrevet

Jeg synes det er et forbanna herk å formatere. Har alt for dårlige rutiner på det. Dermed blir det mye tungvint flytting av data, og timevis med installasjoner av alt mellom himmel og jord.

Skrevet

Før var det nesten to ganger i måneden. Nå går jeg over i en ny era, så jeg vil si alt fra annenhver måned til hver åttende kanskje. Kommer sikkert til å formatere utpå nyåret, ettersom jeg greide å føkke et eller annet da jeg formaterte i advent.

Skrevet

Jeg har ikke formatert på mange år, formaterte på 90-tallet ved oppgradering mellom OS.

Dette med partisjoner som stine_ spurte om gjaldt vel, om man tenker bedre ytelse, mer FAT enn NTFS. I FAT ga det målbar ytelsesforbedring å dele opp en stor harddisk i mange 2-GBs partisjoner. Jeg har aldri sett hensikten med det i NTFS. Dessuten, en "partisjon" i dag kan jo gå over mange fysiske harddisker, som også befinner seg på flere forskjellige maskiner. Da partisjonerer vi for å forenkle dette med rettighetstildelinger i NTFS, hvor det ofte kan være mest praktisk å tildele brukerne en stasjonsbokstav heller enn masse mapper. MEN det gidder jeg ikke gjøre hjemme, alt for lat... :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...