Martin Braathen Røise Skrevet 13. mai 2020 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2020 Statlig institusjon tappet for 100 millioner kroner i datainnbrudd Lenke til kommentar
1RX8ZRIG Skrevet 14. mai 2020 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2020 Ser de bruker O365, som har masse funksjonalitet for å unngå denne type saker (om man har riktige lisenser). For denne type organisasjoner med mye penger og høy risikoprofil, er full M365 E5 nesten en no-brainer men tjenestene må jo også konfigureres riktig. Er jo egentlig litt utrolig at de ikke har bedre kontroll, men etter min erfaring skyldes ofte at ledelsen ikke ser noen nytte av sikkerhet (koster penger) før det smeller. Akkurat som kjedelige og lite sexye ting som backup... 1 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 14. mai 2020 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2020 (endret) Spørsmålet er vel hvilket ERP-system som brukes (og reglene rundt innlegging av nye/endring av kontoer.) Endret 14. mai 2020 av _Nils_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå