Toro22 Skrevet 8. mai 2020 Skrevet 8. mai 2020 Det kan nok også nevnes at å gjøre ett skip autonomt ikke er ett prosjekt , men 100 mindre prosjekter. Det vil variere fra navigasjon, som var hovedfokus for orginal artikkel, til tilstandsovervåkning og predikering av feil. Dette blir en flytende prosess som implementeres i steg, i samarbeid med lovgivende enheter. Ett eksempel kan være krav om å ha to personer tilstede i styrhuset på kystferger, etter noen uheldige hendelser. Dette kan reduseres tilbake til en person, hvis kontrollsystemet kan verifisere at den ansvarlige er mentalt tilstede kontinuerlig, og assistere med å peke ut potensielle problemer i seilasen. Eller snudd på hodet, autonom seilas, med overvåkning utført av ansvarlig. Det er flere veier til Rom i denne saken, men til Rom kommer vi uansett, så dette bør vi ta ledelsen på, som sjøfarts- og teknologi nasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå