Jump to content

Toro22

Medlemmer
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

63 :)
  1. Vi har Lotto til det. Som grunder bør du vite at muligheten for å ikke gå konkurs er liten. Muligheten for å "bli rik" er langt mindre.
  2. Nå skal det sies at dette kommer fra samme regjering som endret Innovasjon Norges vilkår på ukers varsel, med tilbakevirkende kraft, rett før jul. Liten forutsigbarhet, er oppstarts bedrifters værste fiende. Det må derfor tillates at noe tvil kan forkomme i forhold til forslaget....
  3. Her blander artikkelforfatteren forskjellige problemstillinger og er i god "ikke vitenskapelig" ånd. Vi føler at, vi tror at..Det er ikke måten framover. Det er populistens måte å argumentere. Ingen form for kraftproduksjon er uten konsekvens. VI trenger kraft. Så: Atomkraft produserer uten klimagass. Det må vel alle være enig i ? Atomkraft som tidligere bygget har ting med seg om ikke er bra. Det vet vi også. Dette er ett problem som kan takles. Vi trenger isotoper som ikke blir langvarig radioaktivt, eller kan gjenbrukes "uendelig". VI trenger å gjøre dette til en pris som er ok. Diskusjonen havner kraftig i ett feil spor, om vi skal blande kortene og angripe uten fakta.
  4. Som sagt, vi har ikke kommet langt nok når noen få kuldegrader slår ut bilen.... Du skal ikke ha mye fantasi til å forstå hva som hadde skjedd om dette var en mer alvorlig situasjon enn at turen til butikken ble utsatt ..
  5. Ford er vel ikke de som har stått først i køen om innovasjon da.. Vi er ikke i det hele klar for å bytte bilparken, Ingen energilagrings teknologi er i stand til å erstatte hydrokarboner. https://www.nrk.no/rogaland/sprengkulde-gir-flatt-startbatteri-for-elbiler-og-rekord-for-naf-og-viking-1.15369416 Kanskje om en del år, har vi teknologien og da er dagen klar. Å prøve å presse igjennom ett elektrisk bytte er en dårlig ide, før det er på tide. Det kommer til å skape en kraftig mot-kraft. Enn så lenge er det vel langt bedre å bytte der det er smart, og la resten være?
  6. Flytende vindkraft koster 10x, både i installasjon og drift. Det er bare lønnsomt med en langt høyrere strømpris.
  7. Overskriften peker på en løsning, men innholdet utdyper bare problemet. Her ligger problemet : Vi trenger disse mineralene, og de er bundet opp i en stor mengde andre mineraler som ikke har nytte. Da hjelper det lite med ennå noen flere som peker på ett problem vi alle kjenner, og kun noen få av oss har laget løsninger for.
  8. Dette er stadig en politisk sak og ikke en for rettssystemet. Så jeg er glad den endte slik. Det er viktig at disse holdes fra hverandre, og godt at denne politiske kampen ikke kunne avgjøres på juridiske teknikaliteter.
  9. Det hjelper ikke når du skal fra A til B, og du nærmeste ladestasjon er milevis unna. Du snakker om kapasitet pr stasjon og ikke avstand mellom stasjoner. Det er tross alt lagt til grunn at biler som er de eneste som kan brukes i store deler av norge skal forbys om 4 år. Det er rett og slett slik at elbil er ett storby fenomen enn så lenge.
  10. Hvis jeg skal kjøre f.eks fra Alta til Tromsø, og har 250km rekkevidde i kulden..Det er vel en øvre klasse elbil ? Overlever jeg hvis jeg må vente på brøytebil noen timer? Er det ladestasjoner på veien ?
  11. 12... Ja da er det jo ikke noe problem.... I Oslo er det vel 150 stasjoner, på ett område som er 1% av Finmark.. ?
  12. De blir jo perfekt i Troms/Finmark... nei, vent..der er det bare en håndfull og flere kommer ikke på år. Null mulighet for å bruke elbil på noen år, for annet enn bykjøring.
  13. Synd for Norge. I store deler av norge er ikke elbilen som den er i dag, eller morgen trygg nok.
  14. Men, hva vil de betale for denne strømmen? For problemet er ikke å lage strømmen, men å lage den til en pris som er salgbar.
×
×
  • Create New...