dragmore88 Skrevet 5. mai 2020 Skrevet 5. mai 2020 hei, min gamle Yamaha reciever røyk her omdagen og jeg trenger en ny: Har noen en å anbefale som møter følgende minste krav: Atmos 5.2.x PRE-Out -> Rotel 2ch effekt forsterker for fronter 80w stereo 8hm. Har vurdert Yamaha rx-a880 eller Denon 3600
Mr_Spock Skrevet 5. mai 2020 Skrevet 5. mai 2020 dragmore88 skrev (7 minutter siden): hei, min gamle Yamaha reciever røyk her omdagen og jeg trenger en ny: Har noen en å anbefale som møter følgende minste krav: Atmos 5.2.x PRE-Out -> Rotel 2ch effekt forsterker for fronter 80w stereo 8hm. Har vurdert Yamaha rx-a880 eller Denon 3600 Hadde nok lett tatt Denon X3600 der - den beste målingen av noen receiver jeg har sett: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/denon-avr-x3600h-av-receiver-review.12676/ Ser ut som den er litt vrien å få tak i? Marantz deler veldig mye design med Denon, kanskje Marantz SR6014 har samme nivå - men er en del dyrere. Hvis ikke lydkvalitet i stereo er veldig kritisk, kjøper du Yamahaen. Du kan også bruke disse som trådløse surroundhøytalere på Yamahaen (de må ha strøm): https://www.komplett.no/product/1077696/tv-lyd-bilde/hoeyttalere/multiroom/yamaha-musiccast-20-traadloes-hoeyttaler#
dragmore88 Skrevet 5. mai 2020 Forfatter Skrevet 5. mai 2020 (endret) Takker Mr Spock!! 1. Ser ut som det blir Denonen er inner tier! Har hatt Yamaha i 3 generasjoner over 15år nå. 2. Trenger bare å finne noen små trådløse høytalere som passer. Har strøm i taket, men ikke mulighet for kabler frem til Denonen. 3. En ting jeg vurderer er å kutte ut Rotel RB-1070 effekttrinnet mitt helt, da det burde være nok hestekrefter i Denon 3600 til å drive 2 fronter (Dali Ikon 8 MK1) og 1 Center Dali Mentor 8. Unødvendig strøm og varme Endret 5. mai 2020 av dragmore88
Mr_Spock Skrevet 5. mai 2020 Skrevet 5. mai 2020 dragmore88 skrev (49 minutter siden): Takker Mr Spock!! 1. Ser ut som det blir Denonen er inner tier! Har hatt Yamaha i 3 generasjoner over 15år nå. 2. Trenger bare å finne noen små trådløse høytalere som passer. Har strøm i taket, men ikke mulighet for kabler frem til Denonen. 3. En ting jeg vurderer er å kutte ut Rotel RB-1070 effekttrinnet mitt helt, da det burde være nok hestekrefter i Denon 3600 til å drive 2 fronter (Dali Ikon 8 MK1) og 1 Center Dali Mentor 8. Unødvendig strøm og varme Hehe, der kommer problemet - hvis du ikke bruker pre på Denonen så gjelder ikke den gode målingen. Da kan du like gjerne handle Yamahaen. Men forskjellen i lydkvalitetet er ikke noen man nødvendigvis klarer å høre.
Gouldfan Skrevet 29. mai 2020 Skrevet 29. mai 2020 Mr_Spock skrev (På 5.5.2020 den 16.09): Hehe, der kommer problemet - hvis du ikke bruker pre på Denonen så gjelder ikke den gode målingen. Da kan du like gjerne handle Yamahaen. Men forskjellen i lydkvalitetet er ikke noen man nødvendigvis klarer å høre. Tror det bare er Atmos som skal være trådløse om jeg forstår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå