Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Noen ganger er maskinen død ved oppstart


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Av og til er maskinen død ved oppstart og ingenting skjer når jeg trykker på-knappen på laptoppen. Det som løser problemet er å ta ut strømledningen og starte på batteri for deretter å sette i strømledningen igjen. Når jeg gjør det på denne måten kommer et unormalt høyt pip fra selve laptoppen når jeg setter i strømledningen igjen.

Nå har det forverret seg og jeg måtte fjerne batteriet før jeg fikk start på den. Batteriet er ikke nytt for å si det sånn, men heller ikke dødt og virker fortsatt noen timer på batteridrift.

Dette skjer bare av og til, men har i det siste oftere og oftere. Håper å unngå totalhavari.

Hva kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Fartlitter skrev (6 timer siden):

Hadde vært fint med info om pc'en, og hvordan høres de ut? En laaang pip eller flere korte f.eks?
Virker som at den ikke skjønner at batteriet er ok.

Et kort og høyt pip.

Jeg fjernet batteriet som alltid har stått i (6 år gammel packard bell) og så skjedde det plutselig igjen, uten batteri. Helt død og uten noen form for blinkende lys og var sikker på hele maskina hadde tatt fullstendig kvelden. I et desperat forsøkt fant jeg batteriet og forsøkte på nytt, og da startet den. Da hadde jeg tross alt brukt den i flere dager uten batteri.

Jeg sitter med en følelse av at det er batteriet samtidig som det ikke er det. Må jo være noe strømrelatert.

Lenke til kommentar

Ville tippe batterikontrolleren eller hovedkortet er problemer, er kjent at batterieret degraderes, det kan ta med seg ladekontrolleren i batteriet, kanskje prøve og se nytt batteri løser problemet?

Av erfaringer er batteri på laptop ikke egnet å holde lengere en 5 år men finnes tilfeller hvis du bruker pcen lite eller ikke lader så ofte den kan holde lengere.

Generieltsett er pip maskinvarefeil. Ellers hør med produsent muligens du finner informasjon i brukermanualen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...